5 آذر 1402

ترند UI Bento چیست و چگونه می توانید شروع کنید؟

روند بنتو باکس مدتی است که وجود داشته است، اما تنها در یکی دو سال اخیر است که شتاب بیشتری به دست آورده است، زیرا طراحان متوجه شده اند که چقدر می تواند لذت بخش و کاربرپسند باشد.

مانند بسیاری از گرایش های طراحی، منشاء آن مورد بحث است. برخی می گویند Bento UI به لطف اپل که آن را برای عناصر UI خود پذیرفته است، رشد کرد . افراد دیگر اشاره می کنند که رابط کاربری مترو مایکروسافت در واقع بنتو UI بود . از هر کجا که آمده است، شکی نیست که محبوبیت فزاینده ای دارد، و هر چه بیشتر مورد استفاده قرار گیرد، بیشتر به عنوان یک  سبک رابط کاربری تایید می شود.

Bento UI چیست  ؟

Bento UI ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما در واقع یک روش بسیار ساده برای ساختاربندی یک طراحی است. این ساده و کارآمد است. در نتیجه، هم در بین طراحان و هم در بین کاربران محبوب است.

Bento UI ریشه در سلسله مراتب بصری و سازماندهی دارد که از ابتدا سنگ بنای طراحی UI بوده است. ویژگی Bento UI این است که برای طرح‌بندی‌های کوچک و مستطیلی بسیار خوب عمل می‌کند. به عبارت دیگر، Bento UI بر روی دستگاه های تلفن همراه به خوبی کار می کند و در نتیجه، هدیه ای به طراحانی است که طرح بندی های واکنش گرا ایجاد می کنند.

آیفون 14
اپل از Bento UI برای تبلیغ محصولات خود استفاده می کند

مزایای کلیدی طراحی UI Bento چیست ؟

روند طراحی UI Bento چندین مزیت کلیدی را برای طراحان، توسعه دهندگان و کاربران ارائه می دهد.

  • سادگی: Bento UI ایجاد طرح‌بندی‌های پاسخگو برای طیف وسیعی از دستگاه‌ها را آسان می‌کند.
  • ساختار: سازماندهی محتوا در یک سلسله مراتب بصری جذاب با استفاده از Bento  UI آسان است .
  • مدرن: طراحی به سبک بنتو باکس مدرن به نظر می رسد و به محصولات شما یک مزیت شیک می بخشد.
  • آشنا: با پذیرش بنتو UI توسط تأثیرگذاران صنعتی مانند اپل و مایکروسافت، کاربران با نحوه سازماندهی محتوا توسط بنتو آشنا هستند.
برندسازی غرب به شرق
نام تجاری برای یک کنفرانس ارائه شده به سبک جعبه بنتو.

آیا بنتو فقط یک روند طراحی دیگر است؟

مانند هر روند بصری، آنچه امروز مدرن و نوآورانه به نظر می رسد، در نهایت باید خسته و قدیمی به نظر برسد – این طبیعت گرایش های طراحی است. در واقع، بسیاری از کارشناسان طراحی استدلال می کنند که روند رابط کاربری Bento در حال حاضر در اوج محبوبیت است و تنها راه کاهش است.

با این حال، باید به خاطر داشته باشیم که بسیاری از همان متخصصان طراحی، طراحی واکنشگرا را یک روند می نامند و اکنون بهترین روش برای طراحی وب در نظر گرفته می شود.

اپل طراحی UI خود را بسیار کند تکامل می دهد. Bento UI یکی از اجزای اصلی macOS، iOS و visionOS جدید است، بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که برای مدت‌های طولانی در اطراف باشد و بر طراحی تأثیر بگذارد.

خطی
Linear از یک رابط کاربری به سبک Bento برای تبلیغ ویژگی های خود استفاده می کند

علاوه بر این، فناوری‌های اصلی در وب برای آسان‌تر ساختن Bento UI تکامل یافته‌اند. زمانی که توسعه‌دهندگان برای کدنویسی طرح‌بندی‌های رابط کاربری ساده‌تر به سبک سنگ‌تراشی تلاش می‌کردند ، CSS Grid به این معنی است که رابط‌های کاربری به سبک Bento اکنون می‌توانند به سادگی هر شبکه دیگری کدگذاری شوند.

رابط کاربری کارت توسط DStudio
Bento برای  داشبورد UI استفاده می شود

چگونه با طراحی UI Bento شروع کنیم

وقتی محتوای خود را به قطعات کوچک تقسیم کنید، بنتو بهترین کار را دارد. هنگامی که این کار را انجام دادید، شروع کار آسان است:

  1. با یک شبکه شروع کنید  - Bento UI روی یک سیستم شبکه سخت کار می کند. هر سلول در شبکه باید یک مربع باشد.
  2. تخصیص محتوا به سلول ها  - محتوای خود را در سلول های مختلف قرار دهید، اما به یاد داشته باشید: لازم نیست همه سلول ها پر شوند. شما می توانید با پر کردن انتخابی مربع ها، مستطیل ها یا طرح های ابری شکل ایجاد کنید.
  3. یک سلسله مراتب ایجاد کنید  - مربع‌های با اندازه‌های مختلف تاکید را ایجاد می‌کنند (بزرگ‌تر، مهم‌تر است)، اما آنها همچنین علاقه بصری بسیار مورد نیاز را اضافه می‌کنند.
  4. گوشه‌های خود را گرد کنید  - گوشه‌های گرد روی سلول‌های شما به تمایز آنها از یکدیگر کمک می‌کند و این بخش کلیدی زیبایی‌شناسی بنتو باکس است.
  5. محتوای مرتبط با گروه  - سلول های خود را به گونه ای مرتب کنید که محتوای مرتبط در مجاورت آنها باشد.
  6. خوش بگذره!  - Bento UI یک چیدمان سرگرم کننده و مدرن است. رنگ های روشن، فونت های مثبت و تصاویر پویا را به سلول های خود اضافه کنید.
GitHub
GitHub در حال بررسی راه های استفاده از Bento  UI است .

آیا Bento UI برای پروژه شما مناسب است؟

Bento UI چیزی بیش از یک روند طراحی دیگر است. این یک تکامل طراحی است. این یک راه موثر برای ایجاد یک UX از نظر بصری جذاب و ساده برای استفاده است . Bento UI به لطف CSS Grid پیچیده تر از هر طرح بندی دیگری برای توسعه نیست و به ویژه هنگام طراحی برای موبایل مناسب است.

بنتو برای هر پروژه ای ایده آل نیست. با سلسله مراتب ساده بهترین کار را می کند، بنابراین اگر پروژه شما سلسله مراتب ساده ای ندارد، ممکن است برای شما مناسب نباشد – اما اگر پروژه شما سلسله مراتب ساده ای ندارد، شاید لازم باشد به آن رسیدگی کنید.

Bento UI مدرن به نظر می رسد و احساس می کند، و می توانیم انتظار داشته باشیم که برای مدتی محبوب باقی بماند. با فناوری های جدیدی مانند Vision Pro در افق، حتی ممکن است به چیزی تبدیل شود که ما هنوز نمی توانیم پیش بینی کنیم.