5 آذر 1402

نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد وب سایت های با کارایی بالا

استفاده از  هوش مصنوعی (AI)  در راه ایجاد دارایی های بازاریابی، از کپی گرفته تا کل وب سایت ها، در حال تغییر است. اگر کنجکاو هستید که چگونه می توانید از هوش مصنوعی برای وب سایت های قوی تر استفاده کنید، تنها نیستید. با یادگیری صحیح نحوه استفاده از قدرت هوش مصنوعی، می توانید وب سایت های موفق تر و با کارایی بالا ایجاد کنید. (به مدرک نیاز دارید؟ گزارش وضعیت هوش مصنوعی ما را بررسی کنید  .)

هوش مصنوعی برای وب‌سایت‌های قوی‌تر: تصویر فردی را نشان می‌دهد که با یک کلید صفحه کلید در نزدیکی خود به رایانه نگاه می‌کند. سپس عقربه هایی نیز در این نزدیکی هستند که از صفحه کلید استفاده می کنند.

گزارش رایگان: وضعیت هوش مصنوعی در سال 2023

ما با جنیفر لوکس، رئیس بخش رشد HubSpot چت کردیم تا به شما کمک کنیم تا یاد بگیرید چگونه از هوش مصنوعی برای وب سایت های قوی تر استفاده کنید. برای شروع، ما تعریف می کنیم که یک سایت “با عملکرد بالا” چیست. سپس، ما به چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای پشتیبانی از ایجاد چنین سایت‌هایی اشاره خواهیم کرد. در نهایت، اگر می خواهید از هوش مصنوعی برای وب سایت های قوی تر استفاده کنید، برخی از ابزارهای مورد علاقه خود را به اشتراک می گذاریم. 

 

چگونه یک وب سایت با عملکرد بالا را تعریف کنیم؟ 

به گفته لوکس، یک تصور غلط رایج در مورد وب‌سایت‌های با عملکرد بالا این است که سایت شما تنها در صورتی می‌تواند به این صورت توصیف شود که ترافیک زیادی داشته باشد یا برای بسیاری از کلمات کلیدی رتبه‌بندی کند. 

«در حالی که بسیاری از مردم ممکن است فکر کنند که سایت‌های با عملکرد بالا سایت‌هایی هستند که حجم بالایی از ترافیک یا رتبه‌بندی بسیاری از کلمات کلیدی را به خود اختصاص می‌دهند، سایت‌های [بالا] واقعی آن‌هایی هستند که ترافیک باکیفیتی را با مخاطب، خریدار و/یا شرکت هدف هدایت می‌کنند. بازار اصلی،” به اشتراک گذاری Lux. بنابراین، حتی اگر سایت شما یک میلیون بازدیدکننده در ماه نداشته باشد، لزوماً چیز بدی نیست. اگر سایت شما ترافیک کمتری دارد، اما آنها سرنخ های واجد شرایط بیشتری دارند، پس سایت شما عملکرد بالایی دارد.

در عوض، لوکس پیشنهاد می‌کند که رویکردی مبتنی بر KPI داشته باشید تا تعیین کنید یک وب‌سایت با عملکرد بالا در شرایط فردی شما چگونه به نظر می‌رسد. برخی از شاخص‌های کلیدی عملکرد که هنگام اندازه‌گیری عملکرد سایت باید در نظر داشته باشید عبارتند از نرخ تبدیل برای هر ویژگی وب‌سایت (وبلاگ، صفحات وب، صفحات پیشنهادی و غیره)، زمان در صفحه، تعداد صفحات در هر جلسه، نسبت بازدیدکننده به رهبر، بازدیدکننده- نسبت به ثبت نام (برای نرم افزار) و موارد دیگر،” او به اشتراک می گذارد. 

در نهایت، وب‌سایت‌های با کارایی بالا از مأموریت خود که خوشحال کردن بازدیدکنندگان است، دور نمی‌شوند. لوکس می‌گوید: «سایت‌های با کارایی بالا واقعاً به مشتریان بالقوه خود خدمت می‌کنند». آن‌ها به بازدیدکنندگان کمک می‌کنند تا چالش‌های اصلی خود را حل کنند و محصول یا خدماتی را ارائه دهند که به آن‌ها کمک می‌کند وظایف خود را بهتر انجام دهند (یا اگر با مخاطبان B2B و B2C صحبت می‌کنند، کیفیت زندگی‌شان را بهبود می‌بخشد).» 

اکنون که می دانید چگونه یک وب سایت با عملکرد بالا را تعریف کنید، بیایید به نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای تقویت ایجاد وب سایت خود بپردازیم. 

 

چگونه هوش مصنوعی می تواند از ایجاد یک وب سایت با عملکرد بالا پشتیبانی کند؟ 

بنابراین، چگونه می توانید از هوش مصنوعی برای وب سایت های قوی تر استفاده کنید؟ پنج راه اصلی وجود دارد که می توانید از هوش مصنوعی برای ایجاد یک وب سایت با کارایی بالا استفاده کنید. در اینجا بهترین پیشنهادات لوکس برای انجام این کار وجود دارد. بیایید شیرجه بزنیم 

هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند تا محتوای مرتبط تری را سریعتر ایجاد کنید. 

اگر یک استارت‌آپ هستید یا یک وب‌سایت با بودجه ایجاد می‌کنید  ، ممکن است به دنبال هر راهی باشید که می‌توانید زمان راه‌اندازی سایت خود را کاهش دهید. علاوه بر این، ممکن است به دنبال انجام این کار تا حد امکان مقرون به صرفه باشید. ما را اشتباه نگیرید – به نویسندگان و ویراستاران نیاز دارید، به خصوص اگر به دنبال  ایجاد وبلاگ هستید . با این حال، اگر برای شروع درست وبلاگ خود نیاز به تولید سریع محتوا دارید، می توانید از  هوش مصنوعی مولد  برای شروع کار استفاده کنید. به این ترتیب، شما یک مبنای محتوا برای شروع دارید. 

لوکس می‌گوید: «ابزارهای محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند به کسب‌وکار کمک کنند تا حجم محتوای مرتبطی را که در قالب وبلاگ‌ها، پیشنهادات، صفحات وب عمومی و سایر محتوای اطلاعاتی در وب‌سایت‌های خود در دسترس مخاطبان خود قرار می‌دهند، تسریع بخشد. 

راه دیگری که می‌توانید از هوش مصنوعی برای راه‌اندازی وب‌سایت با عملکرد بالا در پای راست استفاده کنید؟ با استفاده از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد تصاویر جذاب و روی برند. به یاد داشته باشید: مطمئن شوید که تصاویر (و کپی!) که با استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد می کنید، برای مخاطبان هدف شما جذاب خواهد بود. به هر حال، این چیزی است که یک سایت با عملکرد بالا را از یک سایت ضعیف متمایز می کند. 

هوش مصنوعی می تواند به شما در شخصی سازی وب سایت کمک کند. 

یکی دیگر از نقاط قوت هوش مصنوعی؟ می توانید از آن برای شخصی سازی وب سایت خود استفاده کنید. باز هم، این به یک سایت لذت بخش تر برای بازدیدکنندگان شما کمک می کند – تجربه ای بدون ناامیدی که بازدیدکنندگان را دوباره و دوباره باز می گرداند. 

لوکس می‌گوید: «هوش مصنوعی می‌تواند از نظر مفهومی یک تجربه وب‌سایت منحصربه‌فرد و منتخب را برای هر بازدیدکننده بر اساس ترجیحات، نیازها و علایق منحصربه‌فرد آن بازدیدکنندگان فراهم کند. استفاده از هوش مصنوعی در این روش واقعاً قفل بازاریابی شخصی‌شده را در مقیاس باز می‌کند، که این جایزه بزرگ برای بسیاری از بازاریابان است که در تلاش برای ایجاد ارتباطات مرتبط و معنادار با مخاطبان هدف خود هستند. 

هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند تا محتوای سایت خود را ویرایش کنید تا مطمئن شوید که به درستی در بین مخاطبان شما قرار می گیرد. 

آیا تا به حال پاراگرافی نوشته اید که خوب باشد اما عالی نباشد؟ خواه دقیقاً همانطور که می‌خواهید فرود نیاید یا کاملاً با لحن برند شما مطابقت نداشته باشد، می‌توانید از هوش مصنوعی برای رفع آن استفاده کنید. لوکس می‌گوید: «هوش مصنوعی همچنین می‌تواند لحن محتوا را در سایت‌ها بهبود بخشد و آن را برای خواننده جذاب‌تر کند، [که] تأثیر مثبتی بر KPIهای مهم مانند نسبت بازدیدکننده به رهبر و تعداد صفحات در هر جلسه دارد. 

هوش مصنوعی می تواند به شما پیشنهاداتی بدهد که شاید به آن فکر نکرده باشید. 

به گفته لوکس، یکی دیگر از نقاط قوت هوش مصنوعی این است که می تواند به شما کمک کند در محتوا یا طراحی سایت خود خلاقیت بیشتری داشته باشید. لوکس می‌گوید: «هوش مصنوعی می‌تواند با ارائه محتوا یا پیشنهادات طراحی که ممکن است بازدیدکنندگان بیشتری را به سرنخ تبدیل کند، به بهینه‌سازی وب‌سایت کمک کند. حتی اگر هنوز نوع خاصی از محتوا یا سبک طراحی را در نظر نگرفته‌اید، هوش مصنوعی می‌تواند با ارائه پیشنهادهایی که در نظر نگرفته‌اید به شما کمک کند خارج از چارچوب فکر کنید. 

 

از چه ابزارهایی می توانید برای استفاده از قدرت هوش مصنوعی برای وب سایت های قوی تر استفاده کنید؟ 

اکنون که می‌دانید راه‌های زیادی برای استفاده از هوش مصنوعی برای وب‌سایت‌های قوی‌تر وجود دارد، وقت آن است که درباره ابزارهایی که می‌توانید برای ساختن سایت با کارایی بالا خود استفاده کنید، اطلاعات بیشتری کسب کنید. 

برای تولید محتوا

اگر به دنبال استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد محتوای کپی هستید، HubSpot Content Assistant یک گزینه عالی است. لوکس می‌گوید: « دستیار محتوای HubSpot  محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را مستقیماً در بستر HubSpot ارائه می‌کند، که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا به سرعت دارایی‌های بازاریابی، از جمله صفحات وب‌سایت، وبلاگ‌ها و پیشنهادات را راه‌اندازی کنند». از آنجایی که Content Assistant مستقیماً در اکوسیستم HubSpot در دسترس است، نیازی به کپی و چسباندن متن در جایی نخواهید داشت. 

هوش مصنوعی برای وب سایت های قوی تر: تصویر دستیار محتوای HubSpot را در حال بازنویسی یک جمله نشان می دهدبا ابزارهای هوش مصنوعی HubSpot شروع کنید

اگر می‌خواهید دارایی‌های بازاریابی را مؤثرتر بسازید،  دستیار کمپین را در نظر بگیرید . Campaign Assistant یک ابزار دارایی بازاریابی هوش مصنوعی رایگان است که HubSpot به شما کمک می کند تا بدون زحمت ایمیل، آگهی یا کپی صفحه فرود ایجاد کنید. شروع آن فقط چند دقیقه طول می کشد و به شما این امکان را می دهد که زمان مورد نیاز برای شروع تلاش های بازاریابی خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. 

لوکس می‌گوید: «[ابزار] از چند درخواست کاربر استفاده می‌کند و دارایی‌های کمپین را برای تولید سرنخ ایجاد می‌کند، از جمله صفحات فرود، پشتیبانی از پست‌های وبلاگ، و موارد دیگر. (Psst: Lux همچنین به شما پیشنهاد می‌کند که از محصول HubSpot دیگری، Brand Generator Kit، برای ساختن سایت خود استفاده کنید.  او به اشتراک می‌گذارد.

گزینه دیگری برای تولید محتوا؟ ChatGPT _ ChatGPT تمام چیزی است که هر کسی می تواند در مورد آن صحبت کند و دلیل خوبی دارد. این ابزار می تواند به شما کمک کند تا به راحتی محتوا ایجاد کنید و به شما امکان می دهد با مکالمه با هوش مصنوعی آن را به طور یکپارچه ویرایش کنید تا مشخص کنید چه چیزی را می خواهید متفاوت کار کنید. جاسپر گزینه استثنایی دیگری برای کسانی است که به دنبال استفاده از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد محتوای سایت هستند. به گفته لوکس، “ChatGPT و  Jasper  همچنین می توانند برای مدیریت محتوای وب سایت بر اساس درخواست های کیفیت استفاده شوند.” 

برای تصویرسازی 

اگر به دنبال هوش مصنوعی هستید که به شما کمک می کند تا با کمک تصاویر وب سایت بهتری بسازید، ممکن است  DALL·E 2  یا  Midjourney را امتحان کنید . لوکس می‌گوید: «[آنها] در تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی پیشرو هستند و تصاویر جذاب یکی دیگر از مؤلفه‌های حیاتی یک سایت با عملکرد بالا است».

از همین امروز استفاده از هوش مصنوعی را برای وب سایت های قوی تر شروع کنید. 

اکنون که می دانید چگونه می توانید از هوش مصنوعی برای ایجاد وب سایت های قوی تر استفاده کنید، می توانید شروع به کار کنید. صرف نظر از اینکه به چه ابزارهایی برای زنده کردن وب سایت خود نیاز دارید، می توانید متوجه شوید که هوش مصنوعی برای کمک به شما برای رسیدن به جایی که می خواهید باشید مفید است.