12 شهریور 1402

توییتر تغییر نام تجاری: ماسک بالاخره یک کاربرد برای x.com پیدا کرد

در ابتدا، تماشای یک فرد فوق‌العاده ممتاز که به قول خود پایبند بود، چند میلیارد از دست داد و کمی متواضع شد، لذت انحرافی داشت. اما کم کم احساس می شود که یا 44 میلیارد دلار از مالیات حذف شده است، یا اینکه ماسک توسط نفس خود بلعیده شده است و هیچ کس در کارکنان آنقدر شجاع نیست که به او «نه» بگوید.

ماسک که مالک اسپیس ایکس است و اخیراً xAI را راه اندازی کرده است، به دنبال یک پروژه جانبی برای نام دامنه x.com خود بوده است – که انصافاً دامنه جالبی است – و به نظر می رسد که او قبلاً در شبکه اجتماعی یک دامنه پیدا کرده است. -معروف به توییتر.

اکانت ایکس ایلان ماسک

ماسک مدتی است که درباره یک برنامه ​” و پیشنهاد می کند که توییتر قبل از اینکه پلتفرم را در ماه مارس به دست آورد، یک پله مفید بود. با همه حساب ها، سودآوری به عنوان یک شبکه اجتماعی فوق العاده سخت است و به نظر می رسد برنامه برای بازگرداندن قیمت 44 میلیارد دلاری توییتر، ایجاد برنامه ای باشد که چیزی فراتر از میکروبلاگینگ باشد. به گفته لیندا یاکارینو، مدیر عامل شبکه اجتماعی که قبلاً به عنوان توییتر شناخته می شد :

X وضعیت آینده تعامل نامحدود است – با محوریت صدا، تصویر، پیام، پرداخت/​بانک – ایجاد یک بازار جهانی برای ایده‌ها، کالاها، خدمات و فرصت‌ها. با استفاده از هوش مصنوعی ، X همه ما را به روش هایی که تازه تصور می کنیم به هم متصل می کند.

خوب، هیچ چیز مانند بیانیه ماموریت متمرکز برای هدایت استراتژی محصول وجود ندارد.

ماسک افراد زیادی دارد، و آنها به WeChat چین به عنوان نمونه ای از برنامه انجام همه کارها اشاره می کنند. با این حال، وی چت تا حد زیادی در چین موفق است زیرا در منطقه ای فعالیت می کند که رقابت آن را محدود می کند.

همه ما یک یا دو نام دامنه را پنهان کرده‌ایم که متقاعد شده‌ایم اگر زمان لازم را پیدا کنیم، پروژه بزرگی خواهد بود. و آرزوی ایجاد یک برنامه کاربردی جدید خوب است. حتی لوگو – X با کنتراست متوسط ​​و سبک طرح کلی – خوب است . اگر واقعاً متعصب بودید، حتی می توانید آن را آرت دکو بنامید. بدون شک از اکثر لوگوهای جدید بهتر اجرا شده است، به ویژه لوگوی xAI ماسک که هفته گذشته فاش شد.

مشکل نام و لوگوی جدید نیست. این شناخت برند است که بازیابی آن تقریبا غیرممکن است. اکنون میلیون ها وب سایت باید متقاعد شوند که پرنده بسیار قابل تشخیص را با نماد “بستن” جایگزین کنند.

باید بپرسید ماسک وقتی توییتر را تصاحب کرد چه چیزی می خرید؟ اگر کارمندان (که بسیاری از آنها اخراج شده‌اند) و پلتفرم (که بخشی از برنامه‌های او را تشکیل می‌دهد) یا برند مستقر (که اکنون مرده است) نبود، در واقع 44 میلیارد دلار چه کار می‌کرد . خرید؟

مثل همیشه، پاسخ کاربران است. 354 میلیون نفر از آنها. این 82 درصد از پایگاه کاربران PayPal و 350 درصد از کاربران Threads است (علیرغم اینکه اینستاگرام پیگ بک است).

از هر حساب 125 دلار به دست آورید و او سود می برد. به هر حال شاید او یک نابغه است.

بن ماس

بن ماس سردبیر ارشد WebdesignerDepot است. او کارهایی را برای استارت آپ های برنده جوایز و نام های جهانی از جمله IBM ، UBS و FBI طراحی و کدگذاری کرده است . یکی از این روزها او یک ماراتن زیر 4 ساعته را اجرا خواهد کرد. در توییتر سلام کنید .