26 مرداد 1402

“علامت ایکس: چه چیزی پس از تغییر نام توییتر منتظر آن است؟”

تغییر نامی که در دست است نشان‌دهنده تحول پلتفرم از یک ابزار رسانه‌ای اجتماعی به یک “برنامه چندکاره” می‌باشد که شامل حوزه‌های بانکداری، تجارت الکترونیک و ویژگی‌های اجتماعی گسترده می‌شود.

به گفته نویسنده والتر ایزاکسون، از سال 1999، مأموریت ماسک برای تغییر نام X.com و جلب آن به تبدیل آن به یک پلتفرم مالی دیجیتال گسترده بود. او در آن زمان با ارائه طیف گسترده‌ای از محصولات مالی دیجیتال، این سایت را ایجاد کرد و سپس این سایت با یک شرکت دیگر، که بعدها به نام پی‌پال شناخته شد، ادغام شد.

از آن زمان که نسخه اولیه X.com تحول چندانی را به ارمغان نیاورد، ماسک به امید تلاش دوباره به کار می‌پردازد. این بار او از توییتر به عنوان ابزاری برای انجام این کار استفاده می‌کند. اما آیا این تحول برای اپلیکیشنی که پیشتر به نام توییتر شناخته می‌شد، منطقی است؟

اکنون می‌توانید گزارش رایگان وضعیت روندهای رسانه‌های اجتماعی در سال 2023 را دانلود کنید.

از نظر رسانه‌ای، پیامدهای زیادی وجود دارد. توییتر از زمانی که در سال 2006 راه‌اندازی شد، نحوه یادگیری و برقراری ارتباط مردم را تغییر داده است. هنگامی که اخبار منتشر می‌شود، توییتر معمولاً اولین پلتفرمی است که مردم برای مشاهده سریع تیترهای اصلی به آن مراجعه می‌کنند. و یا وقتی اینستاگرام با مشکل روبرو می‌شود، هشتگ #InstagramDown بلافاصله در توییتر محبوبیت می‌یابد.

با توجه به اینکه تغییرات در پلتفرم به صورت مداوم ادامه دارد، دیگر یک بستر برای اطلاعات فوری وجود ندارد.

با خروج نشریات خبری بزرگ از اپلیکیشن و ورود رقبا به بازار، نحوه تعامل کاربران با توییتر در حال تغییر است. با این حال، تغییر نام تجاری به طور کامل چالش‌برانگیز خواهد بود.

به هر حال، توییتر نه تنها یک پلتفرم است، بلکه یک کلمه و یک عمل نیز می‌باشد. به عنوان مثال:

– محتوای به اشتراک‌گذاشته‌شده در این پلتفرم، به عنوان یک پست نمی‌آید، بلکه توییت می‌شود.
– کاربران وقتی از این پلتفرم استفاده می‌کنند، پست نمی‌گذارند، بلکه توییت می‌کنند.
– زمانی که می‌خواهند پیامی را بهبود دهند، ریتوییت می‌کنند.

با این حال، تاکنون نامگذاری این موارد به عنوان X به‌طور کامل پذیرفته‌نشده است.

با تغییر به X، چه اتفاقاتی برای جوامع برجسته توییتر افتاده است؟
عوامل کمتری به اندازه توییتر در تأثیرگذاری بر روندهای مختلف مانند #BlackLivesMatter و #OscarsSoWhite نقش مهمی داشته‌اند. کاربران سیاه‌پوست توییتر به عنوان متحدان اصلی در جنبش‌های اجتماعی و فرهنگی مبارزه‌ای مشغول به فعالیت بوده‌اند.

موضوع نامعلوم هم‌اکنون این است که وقتی توییتر دیگر توییتر نیست، توییتر سیاه به کجا خواهد رفت و چگونه این تغییر بر روی فرهنگی که تحت تأثیر این پلتفرم قرار دارد، تأثیر خواهد گذاشت.

در حالی که ما هنوز نمی‌دانیم که ویژگی‌های دقیقی در آینده “برنامه چندکاره” X قرار دارد، به‌نظر می‌رسد که این پلتفرم به صورت کامل به همه چیز تبدیل خواهد شد، مگر اینکه کاربران در آغاز ثبت‌نام کنند.