13 شهریور 1402

نحوه استفاده از پست‌های Collab اینستاگرام برای جذب بیشتر

پست‌های Collab در اینستاگرام روشی موثر برای مشارکت برندها با سازندگان محتوا ، افزایش دسترسی و تعامل و ایجاد یک جامعه در پلتفرم است.

این پست همه چیزهایی را که باید در مورد پست های مشارکتی بدانید، از جمله نحوه پیدا کردن یک همکار، ایجاد پست و بهترین استراتژی ها برای یک همکاری موفق را در خود دارد.

Psst: همچنین می توانید این ویدیو را تماشا کنید تا اصول اولیه را در کمتر از 7 دقیقه ببینید.

 

امتیاز: بسته رایگان 15 قالب پست اینستاگرام خلاقانه خود را که توسط طراحان گرافیک حرفه ای Hootsuite ساخته شده است، درخواست کنید . به راحتی آنها را در Canva سفارشی کنید و از امروز شروع به تعامل بیشتر کنید.

پست اینستاگرام Collab چیست؟

پست اینستاگرام Collab یک پست واحد است که در فیدها یا حلقه‌های دو حساب مختلف ظاهر می‌شود – و دو کاربر را به عنوان نویسنده پست نشان می‌دهد. پست های Collab همچنین آمار عملکرد، از جمله نظرات، لایک ها و تعداد اشتراک گذاری ها را به اشتراک می گذارند.

پست همکاری اینستاگرام Crocs and cost n mayor

منبع: @crocs و @cost_n_mayor

یکی از کاربران پست را ایجاد می کند و سپس از دیگری دعوت می کند تا به عنوان یک همکار در لیست قرار گیرد. هنگامی که شریک پذیرفت، پست به عنوان یک پست فید یا حلقه در حساب هر دو کاربر ظاهر می شود.

مزایای پست های اینستاگرام Collab

به مخاطبان گسترده تری دست پیدا کنید

هنگامی که از ویژگی همکاری اینستاگرام با برند یا خالق دیگری در اینستاگرام استفاده می کنید، به مخاطبان همکار خود دسترسی دارید (و به نوبه خود، همکار شما به مخاطبان شما دسترسی دارد). این یک رابطه دوجانبه سودمند است: هر دو طرف دسترسی کلی خود را افزایش می دهند.

و این فقط یک مخاطب گسترده تر نیست، بلکه یک مخاطب جدید است. یک پست همکاری باعث می شود که نگاهی تازه به محصولات شما داشته باشید و در نتیجه فرصتی برای معرفی افراد بیشتری با نام تجاری خود ایجاد کنید.

مشارکت بیشتری داشته باشید

پست‌های همکاری خوب نرخ تعامل بالاتری دارند – معمولاً به این دلیل است که طرفداران هر یک از همکاران (یا هر دو) از این همکاری خوشحال هستند.

 

این پست را در اینستاگرام مشاهده کنید

 

پستی به اشتراک گذاشته شده توسط Grumpy Kid Studio (@grumpykidstudio)

به عنوان مثال، پست بالا از همکاری بین یک استودیوی سرامیک و یک شمع‌ساز خبر داد – این دو برند با هم محصولی را ایجاد کردند و هر دو طرفدار آنها از طریق لایک، کامنت و اشتراک‌گذاری هیجان خود را درباره این همکاری ابراز کردند.

تولید محتوا را ساده کنید

این وظیفه یک تولید کننده محتوا است که خوب تولید محتوا کند. به سازنده‌ای که با او کار می‌کنید، اجازه دهید بهترین کار را انجام دهد و به او آزادی خلاقانه و کنترل روی پست مشارکتی بدهد (این نه تنها به سازنده اجازه می‌دهد تا محتوای واقعی خود را به کار ببندد، بلکه یک چیز کمتر برای شماست. تیم خانه برای انجام).

 

این پست را در اینستاگرام مشاهده کنید

 

پست به اشتراک گذاشته شده توسط تس لوین | فلاف (@fluffcups)

به‌ویژه اگر برند کوچک‌تری هستید، شراکت با یک سازنده می‌تواند بخشی از بار تولید محتوا را از بشقاب شما بردارد.

(Psst – نمی‌دانید چقدر باید به سازنده بپردازید؟ این یک راهنما است .)

اصالت برند را بهبود بخشید

کاربران شبکه های اجتماعی می دانند که کسب و کارها از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی استفاده می کنند. و تبلیغات سنتی می تواند جدا (و خسته کننده) باشد، به خصوص اگر زاویه منحصر به فرد یا شخصی نداشته باشید.

اینجاست که سازندگان وارد می شوند: جذاب، معتبر و سرگرم کننده کاری است که آن ها انجام می دهند. وقتی با یک سازنده شریک می‌شوید، به مخاطب خود نشان می‌دهید که با باورهای آن‌ها همسو می‌شوید، که بخش مهمی از ایجاد صدای برند چند بعدی است (و همچنین به حمایت از خالق و تقویت پیام او کمک می‌کند).

جامعه خود را بسازید

این امر همراه با اعتبار برند است: شرکت در همکاری های اینستاگرام به شما کمک می کند تا با سایر سازندگان و برندها ارتباط برقرار کنید. این شبکه اجتماعی تحت اللفظی است: شما به جای ارسال محتوای خود به فضای خالی اینترنت، به روشی معنادار با افراد دیگر ارتباط برقرار می کنید.

نحوه ایجاد پست اینستاگرام Collab در 4 مرحله

برای پست محتوای همکاری اینستاگرام خود آماده اید؟ در اینجا نحوه انجام آن آمده است. ابتدا از عمومی بودن اکانت اینستاگرام خود مطمئن شوید. اگر یک حساب خصوصی دارید، هر دنبال کننده ای که با همکار به اشتراک نمی گذارید، نمی تواند محتوا را ببیند .

1. با انجام مراحلی که معمولاً برای ارسال یک عکس یا ویدیو انجام می‌دهید، شروع کنید: یک پست جدید ایجاد کنید، محتوای خود را انتخاب کنید، یک کپشن بنویسید و غیره (مطمئن شوید که محتوای خود را برای الگوریتم اینستاگرام نیز بهینه می‌کنید). برای اینکه به اینستاگرام نشان دهید که این پست یک همکاری است، ابتدا روی تگ افراد ضربه بزنید .

افراد را در پست جدید تگ کنید

2. به جای ضربه زدن روی عکس برای برچسب زدن افراد، دکمه دعوت از همکار را بزنید .

دکمه دعوت از همکار

3. در مرحله بعد، دسته سازنده یا برندی که با آن همکاری می کنید را تایپ کرده و آنها را انتخاب کنید. سپس برای زدن پست آماده هستید.

(توجه: همانطور که از صفحه نمایش زیر می بینید، Rock اجازه همکاری در اینستاگرام را نمی دهد. اگر با این مشکل مواجه هستید – یا اگر برندی در تگ کردن شما مشکل دارد – به بخشی از این پست وبلاگ با عنوان “چگونه برای اجازه دادن به پست های مشترک در اینستاگرام.”)

therock handle پست‌های همکاری اینستاگرام را مسدود می‌کند

4. این مرحله آخر کاری نیست که شما باید انجام دهید: این کاری است که همکار شما باید انجام دهد.

پس از ضربه زدن به پست، شریک شما پیامکی دریافت می کند که به آنها اطلاع می دهد که شما آنها را برای همکاری دعوت کرده اید. همکار باید درخواست را ببیند و بپذیرد. این تضمین می کند که همکاری ها با رضایت هر دو طرف ارسال می شود.

در زیر نمونه ای از نوع پیام مستقیمی است که راک دریافت می کند اگر من او را برای همکاری در این پست دعوت کنم.

اسکرین شات از DM که دعوت به همکاری اینستاگرام را نشان می دهد

یاد آوردن! اینستاگرام Collabs جای برچسب محتوای برند را نمی گیرد . اگر حساب سازنده ای دارید که از ویژگی شرکای مارک دار استفاده می کند، همچنان باید spon-con خود را برچسب بزنید تا با مقررات تبلیغات مطابقت داشته باشید .

نحوه همکاری در حلقه های اینستاگرام

ارسال یک همکاری در اینستاگرام Reels اساساً با ارسال یک اشتراک فید معمولی یکسان است. در اینجا مراحل انجام می شود:

1. هنگامی که حلقه خود را ایجاد کردید (یا محتوا را از سازنده دریافت کردید)، شروع کنید به پست کردن همانطور که معمولاً انجام می دهید. وقتی به صفحه‌ای رسیدید که می‌توانید عنوان، مکان و برچسب اضافه کنید، برچسب افراد را انتخاب کنید .

افراد تگ حلقه جدید

2. روی دعوت از همکار ضربه بزنید.

دعوت از همکار برای حلقه اینستاگرام

3. دسته همکار خود را تایپ کنید و وقتی بالا آمد آن را انتخاب کنید. سپس، Done را بزنید و طبق معمول پست کنید.

دسته همکار جستجو

برای تکمیل این مرحله، همکار شما باید دعوت به همکاری را بپذیرد—از او بخواهید که DM خود را برای درخواست شما بررسی کند.

نحوه اجازه دادن به پست های مشترک در اینستاگرام

برای اینکه یک همکاری در اینستاگرام پست شود، هر دو همکار باید با شراکت موافقت کنند. برای بهترین نتایج، هم پوستر اولیه و هم همکار اضافه شده باید دارای حساب های عمومی باشند . اگر برند یا سازنده‌ای که با آن همکاری می‌کنید در ارسال دعوت‌نامه برای شما مشکل دارد، در اینجا نحوه رفع آن آورده شده است.

1. به پروفایل اینستاگرام خود بروید و روی نماد منو (سه خط افقی در گوشه بالا سمت راست) ضربه بزنید. سپس روی تنظیمات و حریم خصوصی ضربه بزنید .

تنظیمات و حریم خصوصی

2. بعد، به Tags و منشن ها بروید . (برای حفظ حریم خصوصی، اینستاگرام همکاران و اکانت های تگ شده را یکسان می داند).

برچسب ها و ذکرها

3. به سه گزینه زیر چه کسی می تواند شما را تگ کند نگاهی بیندازید . اگر اجازه برچسب‌ها از همه را انتخاب کنید ، به این معنی است که هر حسابی می‌تواند شما را به همکاری در یک پست اینستاگرام دعوت کند. اگر اجازه برچسب‌ها را از افرادی که دنبال می‌کنید انتخاب کنید ، فقط حساب‌هایی که دنبال می‌کنید می‌توانند شما را به همکاری دعوت کنند.

(Psst: مطمئن شوید که حساب همکار خود را دنبال می‌کنید. این نه تنها مشارکت را آسان‌تر می‌کند، بلکه عقل سلیم نیز دارد: همکاری با سازنده‌ای که حتی از آن پیروی نمی‌کنید، غیرواقعی به نظر می‌رسد).

گزینه Don’t allow tags به این معنی است که هیچ کس نمی تواند شما را برچسب گذاری کند یا با شما همکاری کند. بدیهی است، اگر هدف شما همکاری است، این را انتخاب نکنید.

اجازه دادن به برچسب‌ها از تنظیمات همه

6 نمونه از پست های همکاری موفق اینستاگرام

برای همکاری بعدی اینستاگرام خود به inspo نیاز دارید؟ در اینجا نکاتی از برندها و سازندگانی که این کار را به درستی انجام می دهند، آورده شده است.

1. با یک خالق در یک جایگاه مرتبط شریک شوید

هنگام انتخاب یک خالق یا تأثیرگذار برای همکاری، مطمئن شوید که افرادی که در نظر دارید در یک حوزه یا صنعت مرتبط کار می کنند. به عبارت دیگر، مشارکت باید برای هر دو مخاطب شما منطقی باشد.

به عنوان مثال، این همکاری بین Athleta و ورزشکار دوومیدانی آلیسون فلیکس یک مسابقه عالی است – منطقی است که برندی که لباس برای ورزشکاران تولید می کند با یکی از آنها شریک شود.

 

این پست را در اینستاگرام مشاهده کنید

 

پست به اشتراک گذاشته شده توسط آلیسون فلیکس (@allysonfelix)

این ایده را بدزدید:

  • زمان و منابع را برای انتخاب همکاران مناسب سرمایه گذاری کنید. انتخاب شریک ایده آل اولین قدم به سوی یک همکاری موفق است.
  • در حالت ایده‌آل، بهترین شریک کسی است که واقعاً محصول یا خدمات شما را دوست دارد و از انتشار این خبر هیجان‌زده است.
  • برای الهام گرفتن، به برندهای بزرگ در صنعت خود که با سازندگان کار کرده اند نگاه کنید و از استراتژی مشابه استفاده کنید.

2. در یک هدیه همکاری کنید

اجرای یک هدیه IG یک راه بی‌هدف برای افزایش تعامل در اینستاگرام است و سازماندهی یک هدیه با برند یا خالق دیگری حتی بهتر است.

Tuck Bedding با نانوایی Gallz Provisions همکاری کرد تا یک ست ملحفه و یک کیک (نه یک کیک ورقه ای، که به نظر فرصت از دست رفته است) هدیه می دهد. علاوه بر این که این یک تقویت کننده تعامل عالی است. کاربران با فالو کردن هر دو برند و تگ کردن دوستان در نظرات وارد شدند. همچنین نمونه‌ای از مشارکت بیرونی است.

 

این پست را در اینستاگرام مشاهده کنید

 

پست به اشتراک گذاشته شده توسط tuck (@tuckbedding)

این ایده را بدزدید:

  • از همکار خود بپرسید که آیا چیزی دارند که می توانند در یک هدیه اینستاگرام مشارکت کنند و یک جایزه عالی ایجاد کنید.
  • به این فکر کنید که چه معیاری را می‌خواهید افزایش دهید (لایک، فالو، نظرات، اشتراک‌گذاری و غیره) هنگام تصمیم‌گیری برای روش ورود خود.
  • از تمام دستورالعمل های تبلیغات اینستاگرام پیروی کنید .

3. همکار خود را به خلاقیت تشویق کنید

همانطور که در بالا ذکر شد، سازندگان به این دلیل موفق هستند که تخیل هستند: بگذارید کار خود را انجام دهند. همکاری که بیش از حد شرکتی یا غیر عاطفی به نظر می رسد برای مخاطبان صادق نخواهد بود.

این همکاری بین Lululemon و کمدین دانیل لابل به این نتیجه می‌رسد: حس شوخ طبعی منحصربه‌فرد سازنده در Reel به وجود می‌آید و احساس فروش فوق‌العاده‌ای ندارد. همچنین، لولو شرکتی نیست که معمولاً به‌عنوان خنده‌دار شناخته می‌شود – این نگاهی تازه به جنبه‌های دیگر برند است.

 

این پست را در اینستاگرام مشاهده کنید

 

یک پست به اشتراک گذاشته شده توسط lululemon (@lululemon)

این ایده را بدزدید:

  • به همکار خود آزادی خلاقانه و نقش معنادار در برنامه ریزی و اجرای محتوا بدهید.
  • فراتر از تبلیغات سنتی فکر کنید و یک استراتژی بازاریابی ظریف تر را در نظر بگیرید.
  • با شریک شدن با یک خالق سرگرم کننده (و خنده دار) جنبه آرام تری از نام تجاری خود را نشان دهید.

4. در مورد مخاطبان خود استراتژیک باشید

شرکت در یک همکاری اینستاگرام فوراً برند شما را در مقابل یک مخاطب جدید قرار می دهد: در مورد اینکه می خواهید آن مخاطب چه کسی باشد خوب فکر کنید.

همکاری Scotiabank با سازنده محتوا Spencer Barbosa یک حرکت بسیار هوشمندانه برای بانک بود. پیروان باربوسا اکثراً بزرگسالان جوان هستند، بسیاری از آنها احتمالاً تازه شروع به رسیدن به نقطه ای از استقلال مالی کرده اند: مخاطبان عالی برای هدف بازاریابی مرتبط با بانک.

 

این پست را در اینستاگرام مشاهده کنید

 

یک پست به اشتراک گذاشته شده توسط Scotiabank (@scotiabank)

این ایده را بدزدید:

  • زمانی که تصمیم می گیرید با چه کسی همکاری کنید، به این فکر کنید که می خواهید چه جمعیتی را هدف قرار دهید .
  • با سازنده ای همکاری کنید که مخاطبانی دارد که احتمالاً به برند شما علاقه مند هستند.
  • اطمینان حاصل کنید که همکاری به وضوح نشان می دهد که مخاطبان سازنده چگونه می توانند از حمایت از برند شما سود ببرند.

5. با خودتان همکاری کنید

موذی! اگر رسانه‌های اجتماعی را برای چندین برند مدیریت می‌کنید (یا برندهای خواهری دارید که متعلق به یک شرکت چتر هستند)، می‌توانید با فردی که می‌دانید همیشه می‌توانید به او اعتماد کنید شریک شوید: خودتان.

به عبارت دیگر، می توانید محتوا را از طریق یک پست مشترک با مخاطبان هر دو برند به اشتراک بگذارید. برند لباس زیر Knix این کار را از طریق “مشارکت” با برند خواهر خود، KT by Knix انجام داد. از نظر داخلی، ترتیب دادن این نوع همکاری باید نسبتاً ساده باشد، اما همچنان به نفع هر دو برند است.

 

این پست را در اینستاگرام مشاهده کنید

 

یک پست به اشتراک گذاشته شده توسط Knix (@knix)

این ایده را بدزدید

  • اگر یک شرکت خواهر دارید، یک همکاری اینستاگرامی با آنها ارسال کنید تا دسترسی خود را افزایش دهید.
  • اگر شما دو حساب را مدیریت کنید – برای مثال، اگر صاحب یک کسب و کار کوچک با یک حساب شخصی و همچنین یک حساب برای کسب و کار کوچک خود هستید، این نیز کار می کند.
  • این یک راه فوق العاده موثر برای انتشار اخبار در مورد یک نام تجاری جدید است، زمانی که یک برند تثبیت شده دارید: همکاری برای سرمایه گذاری بر روی مخاطبانی که از قبل دارید.

6. از جامعه ای که به آن اهمیت می دهید حمایت کنید

وقتی با یک سازنده محتوا برای ارسال یک همکاری در اینستاگرام شریک می شوید، از آن سازنده و به نوبه خود از جامعه ای که آن سازنده نماینده آن است حمایت می کنید. این می تواند ابزار قدرتمندی برای اتخاذ موضع اجتماعی و بیان یک بیانیه معنادار به عنوان یک برند باشد.

همکاری The North Face با درگ آرتیست Pattie Gonia این کار را انجام داد. علاوه بر اینکه یک مشارکت بسیار خنده دار در ارزش اسمی (شمال) است – نام تجاری Patagonia بدیهی است که یکی از بزرگترین رقبای The North Face است – این همکاری همچنین حمایت The North Face را از جامعه LGBTQ+ نشان داد.

 

این پست را در اینستاگرام مشاهده کنید

 

پست به اشتراک گذاشته شده توسط پتی گونیا (@pattiegonia)

مهم: این را یک حرکت توخالی نکنید. اگر به دنبال شراکت با یک همکار هستید تا حمایت خود را از یک هدف یا گروه اجتماعی خاص اعلام کنید، مطمئن شوید که در حال انجام اقدامات عملی برای حمایت از آن هدف فراتر از یک پست IG هستید (کمک مالی به یک سازمان غیرانتفاعی مناسب است. یک شروع خوب).

این ایده را بدزدید:

  • با خالقی شریک شوید که ارزش های اجتماعی او با ارزش های شما همسو است.
  • بیانیه ای بنویسید که فراتر از بازاریابی باشد.
  • تحقیق خود را انجام دهید: دریابید که چگونه می توانید در خارج از همکاری اینستاگرام حمایت کنید.
  • رابطه خود را با همکار حفظ کنید و راه هایی را برای نشان دادن حمایت مداوم خود در نظر بگیرید.

سوالات متداول پست همکاری اینستاگرام

چگونه یک پست را در اینستاگرام جمع می کنید؟

برای اشتراک گذاشتن پست در اینستاگرام، از دکمه دعوت از همکار استفاده کنید و نام حسابی را که با آن همکاری می کنید تایپ کنید.

دکمه دعوت از همکار در همان مکانی است که برچسب‌ها را در آن اضافه می‌کنید — برای جزئیات، اسکرین‌شات‌ها را قبلاً در این پست وبلاگ جستجو کنید.

چرا نمی توانم یک پست مشترک در اینستاگرام ارسال کنم؟

اگر برچسب‌های حسابی که با آن همکاری می‌کنید خاموش باشد، نمی‌توانید با آن‌ها درخواست همکاری کنید. اطمینان حاصل کنید که هر دو طرف دارای حساب‌های عمومی هستند که اجازه برچسب‌گذاری را برای ارسال یک همکاری می‌دهد.

چگونه پست های مشارکتی را در اینستاگرام می پذیرید؟

وقتی حساب دیگری شما را به همکاری در اینستاگرام دعوت می کند، این درخواست در پیام های مستقیم شما نمایش داده می شود. روی View Request ضربه بزنید و دعوت را بپذیرید تا همکاری رسمی شود – این دعوت در فید شما و همچنین فید شریک زندگی شما ظاهر می شود.

با استفاده از Hootsuite در مدیریت اینستاگرام برای کسب و کار صرفه جویی کنید. از یک داشبورد، می‌توانید پست‌ها را مستقیماً در اینستاگرام برنامه‌ریزی و منتشر کنید، مخاطبان خود را درگیر کنید، عملکرد را اندازه‌گیری کنید و سایر پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی خود را اجرا کنید. امروز آن را رایگان امتحان کنید.