15 شهریور 1402

نحوه غیرفعال کردن نظرات در وردپرس

در حالی که  نظرات وردپرس  می تواند راهی موثر برای جذب بازدیدکنندگان و ایجاد یک جامعه در وب سایت شما باشد، بخش نظرات همچنین می تواند به بستری برای هرزنامه، لینک های مضر، خود تبلیغی یا حتی اظهارات توهین آمیز تبدیل شود. به عبارت دیگر، یادگیری نحوه غیرفعال کردن نظرات در وردپرس یک امر ضروری است. خوشبختانه، قابلیت غیرفعال کردن نظرات وردپرس به راحتی قابل پیمایش است. 

تصویر غیرفعال کردن نظرات وردپرس، افرادی را نشان می‌دهد که درباره نحوه غیرفعال کردن نظرات وردپرس و تایپ دستی روی صفحه‌کلید رایانه بحث می‌کنند.

اگر در یک وب سایت وردپرسی در نقش مدیر هستید، می توانید به راحتی بخش نظرات را در سایت خود مدیریت کنید. حتی گزینه ای برای غیرفعال کردن نظرات در برخی یا همه صفحات سایت در صورت لزوم وجود دارد. 

 

اجازه دهید برخی از دلایلی که مدیران سایت وردپرس ممکن است برای استفاده از ویژگی خاموش کردن نظرات وردپرس انتخاب کنند را بررسی کنیم. سپس، نحوه استفاده از ویژگی غیرفعال کردن نظرات وردپرس را در صفحات یا پست‌ها، چندگانه، کل سایت شما یا صرفاً پیوست‌های رسانه‌ای بررسی می‌کنیم.

 

چرا از ویژگی غیرفعال کردن نظرات وردپرس استفاده کنیم؟ 

مطمئناً، نظرات می‌توانند به محتوای سایت شما افزوده شوند، اما برای حضور آنلاین ضروری نیستند. پس از همه، شما همچنین می توانید از کانال های رسانه های اجتماعی برای ایجاد ارتباطات و جامعه در بین مخاطبان خود استفاده کنید. اگر در نظر دارید از ویژگی غیرفعال کردن نظرات وردپرس استفاده کنید، در اینجا چند دلیل وجود دارد که ممکن است آن را در نظر بگیرید.

برای جلوگیری از اسپم

نزدیک به یک چهارم ترافیک اینترنت از ربات های بد است. ربات هایی که به دنبال حمله به سایت شما هستند و بر بخش نظرات شما تأثیر منفی می گذارند، کمبودی ندارند. بنابراین، یکی از راه‌های مبارزه با این موضوع، حذف کامل قابلیت اظهار نظر است. همچنین می توانید یک افزونه امنیتی نصب کنید. به پیشنهاداتی نیاز دارید؟ در اینجا 16 مورد از افزونه های امنیتی مورد علاقه ما برای وب سایت های وردپرسی آورده شده است . و اگر می‌خواهید امنیت را دو برابر کنید، در اینجا نحوه انجام این کار آمده است .

برای صرفه جویی در زمان و منابع. 

تعدیل و پاسخ به نظرات سرمایه گذاری در زمان و پول است. این کار مهمی است که مطمئن شوید بخش نظرات سایت شما جذاب و ایمن است، اما اگر بازگشت سرمایه را مشاهده نمی کنید یا احساس می کنید منابع شما می تواند در جای دیگری تخصیص داده شود، ممکن است زمان استفاده از ویژگی خاموش کردن نظرات وردپرس فرا رسیده باشد.

تا نظرات خود را در یک مکان نگه دارید.

شاید یک فروم وردپرس برای بازدیدکنندگان سایت راه‌اندازی کرده باشید یا بخواهید همه نظرات خود را در رسانه‌های اجتماعی حفظ کنید. هر چه که باشد، اگر نظرات را در مکان‌های مختلف تعدیل کنید، می‌تواند پیچیده شود.

به جای آن از یک افزونه استفاده کنید.

با تعداد زیادی افزونه وردپرس که در فهرست موجود است، احتمالاً جای تعجب نیست که گزینه هایی برای رسیدگی به نظرات برای شما وجود دارد. ارزش آن را دارد که افزونه ای برای کامنت گذاری جایگزین ویژگی کامنت پیش فرض وردپرس در نظر بگیرید.

برای افزایش سرعت صفحه شما

تا به حال به این فکر کرده اید که زمان بارگذاری صفحه وب سایت شما چقدر مهم است؟ ما اولین کسی خواهیم بود که اعتراف می کنیم که بارگذاری سریع سایت شما برای موفقیت آن بسیار مهم است. با این حال، داشتن یک صفحه سنگین با انبوه نظرات می تواند آن را سنگین کند و سرعت بارگذاری سایت شما را کندتر کند. اگر آماده جدا شدن از نظرات خود نیستید، بارگذاری تنبل را در نظر بگیرید تا عملکرد را بدون قطع کامل نظرات افزایش دهید.

آنها در یک پست مورد نیاز نیستند.

اکثر صفحات ثابت نیازی به نظر ندارند، به خصوص صفحات اصلی مانند صفحه اصلی، درباره و صفحات تماس. در واقع، داشتن بخش نظرات در این صفحات می تواند در واقع غیرحرفه ای باشد. وردپرس به طور خودکار نظرات در صفحات را غیرفعال می کند، بنابراین این مشکلی نیست مگر اینکه این تنظیمات پیش فرض را تغییر داده باشید. با این حال، می‌توانید ویژگی غیرفعال کردن نظرات وردپرس را در یک پست نیز فعال کنید. به عنوان مثال، ممکن است نخواهید یک بخش نظر در یک پست اعلامیه وجود داشته باشد.

آنها اهداف وب سایت را برآورده نمی کنند یا برند نیستند.

اگر فکر می‌کنید که به محتوای شما ارزش اضافه نمی‌کنند، ممکن است ترجیح دهید روی پست‌های خود نظری نداشته باشید. نظرات حتی می تواند باعث شود که سایت شما غیرحرفه ای به نظر برسد اگر تعدیل نشده و نامناسب باشد. در نهایت، انتخاب غیرفعال کردن نظرات بر اساس اهداف خاص وب سایت شما به عهده شماست. بهترین قضاوت خود را در اینجا به کار ببرید – همیشه می توانید نظرات را خاموش یا در صورت نیاز دوباره فعال کنید.

 

به طور پیش فرض، وردپرس از ارسال نظرات در صفحات جلوگیری می کند و اجازه می دهد نظرات در مورد پست ها ارائه شود. این به این دلیل است که شما احتمالاً نمی خواهید نظراتی در صفحات اصلی خود مانند صفحه اصلی خود داشته باشید، اما ممکن است همچنان بخواهید نظراتی در مورد محتوایی مانند پست های وبلاگ داشته باشید. البته، شما همچنین می توانید تصمیم بگیرید که می خواهید نظرات روی پست ها را غیرفعال کنید. ما شما را با نحوه انجام همه این کارها و موارد دیگر آشنا خواهیم کرد.

نحوه غیرفعال کردن نظرات روی یک پست یا صفحه در وردپرس

گاهی اوقات، ممکن است بخواهید نظرات را در سراسر سایت خود فعال نگه دارید، اما آنها را برای پست های خاص خاموش کنید. در اینجا روند انجام این کار آمده است:

برای غیرفعال کردن نظرات در یک پست یا صفحه فردی:

  1. Posts > All Posts  یا  Page > All Pages را  در پانل سمت چپ داشبورد انتخاب کنید  .
  2. ماوس را روی پست خاص نگه دارید و  ویرایش را انتخاب کنید .
  3. در  بخش بحث  در پانل سمت راست، علامت کادر کنار  اجازه دادن به نظرات را بردارید .
  4. روی Update کلیک کنید  .

 

وردپرس نظرات را غیرفعال کنید

غیرفعال کردن نظرات در یک صفحه یا پست، نظرات موجود را از بین نمی برد.

برای حذف یک نظر موجود:

  1. نظرات را  از داشبورد انتخاب کنید  .
  2. نشانگر را روی نظری که می‌خواهید حذف کنید نگه دارید و روی  حذف‌شده‌ها کلیک کنید .

نحوه غیرفعال کردن نظرات در چندین صفحه یا پست در وردپرس

برای غیرفعال کردن نظرات در چندین صفحه یا پست در یک زمان:

  1. Pages > All Pages  یا  Posts > All Posts را  از داشبورد انتخاب کنید  .
  2. کادرهای همه پست‌هایی را که می‌خواهید ویرایش کنید علامت بزنید.
  3. در  منوی کشویی Bulk Actions  ،  Edit و سپس  Apply را انتخاب کنید.
  4. در  منوی کشویی نظرات  ،  اجازه ندهید را انتخاب کنید .
  5. روی Update کلیک کنید  .

نحوه غیرفعال کردن نظرات به صورت جهانی در وردپرس

آیا می خواهید از ویژگی خاموش کردن نظرات وردپرس به صورت جهانی استفاده کنید؟ خاموش کردن تمام نظرات در یک سایت وردپرس یک فرآیند سه مرحله ای است: غیرفعال کردن نظرات در پست های جدید، غیرفعال کردن نظرات در پست های قدیمی و (در صورت تمایل) حذف برخی یا همه نظرات موجود.

برای غیرفعال کردن همه نظرات در پست های بعدی:

  1. تنظیمات > بحث را  از داشبورد انتخاب کنید  .
  2. علامت کادر کنار  اجازه دادن به افراد برای ارسال نظر در مورد مقالات جدید را بردارید .
  3. روی ذخیره تنظیمات کلیک کنید  

وردپرس غیرفعال کردن نظرات: منوی تنظیمات بحث در وردپرس که در آن کاربران می توانند نظرات را غیرفعال کنند

برای غیرفعال کردن نظرات در پست های موجود:

  1. تنظیمات > بحث را  از داشبورد انتخاب کنید  .
  2. کادر کنار بسته شدن  خودکار نظرات مقالات قدیمی‌تر از _ روز را علامت بزنید  و تعداد روزها را صفر کنید.
  3. روی Save Changes  در پایین صفحه کلیک کنید  .

برای حذف نظرات موجود در سایت خود: 

  1. نظرات را  از داشبورد انتخاب کنید  .
  2. کادر تمام نظراتی را که می خواهید حذف کنید علامت بزنید.
  3. اقدامات انبوه > انتقال به سطل زباله را انتخاب کنید  .
  4. روی Apply کلیک کنید  .

نحوه غیرفعال کردن نظرات فایل های رسانه ای در وردپرس

آیا می‌دانستید که حتی پس از غیرفعال کردن نظرات در پست‌ها و صفحات، فایل‌های رسانه‌ای شما همچنان برای نظرات باز خواهند بود؟ شما می توانید این کار را با تغییر برخی کد منبع انجام دهید. 

برای غیرفعال کردن نظرات برای همه پیوست های رسانه در سایت خود:

  1. فایل “functions.php” پوسته وردپرس خود را باز کنید.
  2. کد زیر را در پایین فایل قرار دهید و سپس فایل را ذخیره کنید:

 

FUNCTION FILTER_MEDIA_COMMENT_STATUS ( $OPEN، $POST_ID ) {

 

$POST = GET_POST( $POST_ID );

 

IF( $POST->POST_TYPE == ‘ATTACHMENT’ ) {

 

RETURN FALSE;

 

}

 

RETURN $OPEN;

 

}

 

ADD_FILTER( ‘COMMENTS_OPEN’, ‘FILTER_MEDIA_COMMENT_STATUS’, 10 , 2 );

 

نحوه غیرفعال کردن نظرات با افزونه وردپرس

در حالی که هسته وردپرس به شما امکان می دهد نظرات را غیرفعال کنید و تنظیمات را از طریق رابط کاربری آسان خود ویرایش کنید، ممکن است به جای آن، یک افزونه را برای غیرفعال کردن نظرات وب سایت ترجیح دهید. Disable Comments  یک افزونه محبوب و معتبر است که می توانید از آن برای خاموش کردن همه نظرات در سایت وردپرس خود با یک کلیک استفاده کنید. اگر می خواهید از این  افزونه وردپرس  برای غیرفعال کردن نظرات استفاده کنید، در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده است.  

برای غیرفعال کردن نظرات در سطح جهانی با افزونه Disable Comments:

  1. افزونه را از  صفحه دانلود نصب کنید .
  2. پس از نصب،  تنظیمات > غیرفعال کردن نظرات را  از داشبورد خود انتخاب کنید.
  3. از اینجا می‌توانید نظرات را در همه صفحات، پست‌ها و رسانه‌ها غیرفعال کنید. همچنین می‌توانید نظرات را فقط در مورد انواع خاص پست غیرفعال کنید.
  4. روی ذخیره تغییرات کلیک کنید  .

وردپرس نظرات را غیرفعال کنید

منبع

نحوه حذف پیام “نظرات بسته هستند” در وردپرس

پس از غیرفعال کردن نظرات، صفحات شما ممکن است پیام “نظرات بسته هستند” را در پایین نمایش دهند. برای خلاص شدن از شر این پیام:

  1. با استفاده از سرویس گیرنده FTP به سایت وردپرس خود متصل شوید.
  2. پوشه تم فعلی را که در فهرست “/wp-content/themes/” قرار دارد، باز کنید.
  3. فایل “comments.php” را پیدا کنید و نام آن را به “comments_old.php” تغییر دهید.
  4. یک فایل جدید ایجاد کنید و نام آن را “comments.php” بگذارید. با انجام این کار باید پیام حذف شود.

اگر طرح زمینه شما فایل “comments.php” ندارد، با توسعه دهنده تم تماس بگیرید و از آنها بپرسید که چگونه این خطا را برطرف کنند. 

از ویژگی غیرفعال کردن نظرات وردپرس برای بهتر کردن سایت خود استفاده کنید. 

نظرات برای برخی از وب سایت ها کار می کنند و برای برخی دیگر نه. این بستگی به ترجیح خود شما دارد و اینکه آیا نظرات را مفید می بینید یا خیر. همچنان می‌توانید محتوای باکیفیت و بدون نظر برای تأیید مجدد ارائه دهید – به بازدیدکنندگان اجازه دهید خودشان تصمیم بگیرند که آیا سایت شما ارزش بازگشت دارد یا خیر.

یادداشت سردبیر: این پست در اصل در آگوست 2020 منتشر شده است و برای جامعیت به روز شده است.