13 شهریور 1402

اتوماسیون فروش چیست؟ راهنمای مبتدیان

اتوماسیون فروش یک موضوع داغ برای هر کسب و کاری است که تقریباً هر چیزی را می فروشد. و هوش مصنوعی بازی اتوماسیون را تغییر می دهد. این به ماشین‌ها اجازه می‌دهد تا کارهای معمولی را که قبلاً بخش‌های زیادی از وقت نمایندگان فروش را می‌خوردند، انجام دهند.

در واقع، اتوماسیون فروش و خدمات مشتری دومین حوزه رایجی است که مدیران کسب و کار می گویند از هوش مصنوعی مولد استفاده می کنند.

طبق گفته مدیران اجرایی در سراسر جهان در آوریل 2023، عملکردهای تجاری که در آن عملیات آنها از هوش مصنوعی مولد بیشترین استفاده را می کند

منبع: eMarketer

به خاطر داشته باشید که اتوماسیون فروش به معنای جایگزینی نمایندگی های فروش با ماشین آلات نیست. در عوض، این در مورد واگذاری وظایف اساسی و تکراری به ابزارهای خودکار است. این به نمایندگان فروش اجازه می دهد تا بهره وری بیشتری داشته باشند. همچنین می تواند رضایت شغلی بیشتری ایجاد کند.

از این گذشته، نمایندگان می‌خواهند وقت خود را صرف فروش کنند، نه اعداد خرد کردن و انجام وظایف اولیه وارد کردن داده‌ها.

 

پاداش: با راهنمای رایگان Social Commerce 101، نحوه فروش محصولات بیشتر در رسانه های اجتماعی را بیاموزید . مشتریان خود را خوشحال کنید و نرخ تبدیل را بهبود بخشید.

اتوماسیون فروش چیست؟

اتوماسیون فروش استفاده از ابزارهای خودکار برای تکمیل فرآیندهای فروش و ساده کردن وظایف دستی است.

به عنوان مثال، ابزارهای خودکار می‌توانند از توالی ایمیل‌های پرطرفدار مراقبت کنند و به بسیاری از سؤالات مشتری پاسخ دهند . این وظایف اداری می تواند مقدار زیادی از زمان ارزشمند کارمندان را به خود اختصاص دهد. و اغلب باید به صورت ماهانه، هفتگی یا حتی روزانه انجام شوند.

برون سپاری این وظایف به نرم افزار اتوماسیون فروش، بهره وری تیم شما را افزایش می دهد. زمان بیشتری را برای کارهای با ارزش مانند جستجو و بستن معاملات می دهد. و هزینه آن بسیار کمتر از استخدام دستیار جدیدی است که اتفاقاً عاشق کار تکراری است. مک‌کینزی دریافت که می‌توان تا یک سوم تمام کارهای فروش را خودکار کرد.

تا یک سوم از تمام فرآیندهای فروش می تواند داده های مکینزی خودکار باشد

در حوزه رسانه های اجتماعی، ابزارهای اتوماسیون فروش، سرنخ ها، مشتریان بالقوه و مشتریانی را که از طریق کانال های اجتماعی وارد می شوند، با تیم فروش و CRM شما مرتبط می کند. ابزارهای اتوماسیون فروش جایگزین تیم فروش شما نمی شوند. در عوض، آن‌ها به تیم شما اجازه می‌دهند تا با تمرکز بر با ارزش‌ترین عناصر کار، بیشترین بهره را از خط لوله فروش شما ببرند.

8 روش برای استفاده از اتوماسیون فروش برای رشد کسب و کار

1. اتوماسیون فرآیند فروش

نرم افزار اتوماسیون فروش بهره وری و درآمد شما را افزایش می دهد. مشاغلی که از اتوماسیون فروش استفاده می کنند، 10 تا 15 درصد افزایش کارایی و تا 10 درصد فروش بالاتر را گزارش کرده اند.

به این دلیل که ابزارهای اتوماسیون فروش و بازاریابی می‌توانند بخش‌های مهم (اما زمان‌بر) فرآیند فروش را بررسی کنند، مانند:

وقتی همه این وظایف توسط انسان انجام می شود، زمان را از کار اصلی نمایندگان فروش می گیرد: فروش. وقتی کار فرآیند گرا را روی ابزارهای اتوماسیون و هوش مصنوعی بارگذاری می کنید، به نمایندگان خود زمان بیشتری می دهید تا کاری را که بهترین انجام می دهند (و آنچه دوست دارند) انجام دهند.

همچنین از خطاهای انسانی بالقوه ای که هنگام کپی و چسباندن پیام ها برای مشتریان و مشتریان احتمالی رخ می دهد جلوگیری می کنید. ما حدس می زنیم تقریباً هر نماینده فروش در آنجا به طور تصادفی نام اشتباهی را در یک سلام ایمیل قرار داده است. یا فراموش کرده اید که به موقع یک مشتری بالقوه را پیگیری کنید. یا جزئیات مهم در مورد موقعیت شخصی یا تجاری یک سرنخ را هنگام ایجاد قرارداد از دست داده اید. ابزارهای اتوماسیون فرآیند فروش از الگوها و ادغام های CR برای جلوگیری از این خطاهای شرم آور استفاده می کنند.

2. جمع آوری و تمرکز داده ها

جمع آوری و مدیریت داده ها بسیار مهم است، اما زمان بر است. نرم افزار اتوماسیون فروش می تواند از مشتری شما مراقبت کند و داده ها را به طور خودکار در پشت صحنه هدایت کند.

شما ابزاری می خواهید که با همه منابع سرنخ و نرم افزار خدمات مشتری شما یکپارچه شود. این یک پایگاه داده یکپارچه ایجاد می کند که تمام جزئیات مهم را در یک مکان نگه می دارد. به این ترتیب همه بخش‌ها می‌توانند به جای پا گذاشتن روی انگشتان یکدیگر، تلاش‌های یکدیگر را تقویت کنند.

این ادغام خودکار تضمین می کند که شما همیشه به به روزترین داده ها و مکالماتی که هر مشتری و مشتری بالقوه با هر یک از اعضای تیم خود داشته است دسترسی داشته باشید. مهم نیست کدام بخش آخرین بار با آنها صحبت کرده است. شما همیشه می توانید تعیین کنید که نمایندگان فروش شما به کدام ویژگی و به چه ترتیبی دسترسی دارند.

خودکار کردن ورود داده های شما همچنین تضمین می کند که سوابق ثابت و بدون تکراری داشته باشید.

3. امتیاز دهی

فقط 10-15 درصد از سرنخ های شما به فروش تبدیل می شود. برای به حداکثر رساندن ROI خود، می خواهید تلاش خود را بر روی با ارزش ترین سرنخ ها متمرکز کنید. ابزارهای اتوماسیون فروش می توانند در تولید سرنخ و امتیازدهی به شما کمک کنند. این تلاش‌های شما را به جایی هدایت می‌کند که به احتمال زیاد در قیف فروش نتیجه می‌دهند.

ابزارهای اتوماسیون فروش هر تعاملی که یک سرنخ با نام تجاری شما دارد، چه عمومی و چه خصوصی، را ردیابی می کند. شما می توانید یاد بگیرید که آنها چه چیزی را دوست دارند، چه چیزی را دوست ندارند، و روندهایی را که به شما در درک رفتارها و چرخه های خرید آنها کمک می کند، شناسایی کنید.

این به شما یک پایگاه دانش با ارزش و شخصی در مورد هر یک از سرنخ های شما می دهد. شما می توانید تشخیص دهید که چه زمانی برای یک اعلان فروش خودکار و چه زمانی زمان تماس یک نماینده فروش فرا رسیده است.

هنگامی که متصل می شوید، یک نمایه دقیق بر اساس کانال های اجتماعی و تعاملات متعدد خواهید داشت. شما هر آنچه را که برای هدایت مکالمه و هدایت رویکرد فروش خود نیاز دارید، خواهید داشت.

ابزارهای اتوماسیون فروش شما همچنین باید به نمایندگان و مدیران اجازه دهند تا مکالمات را به صورت دستی یا خودکار برچسب گذاری کنند تا داغ ترین سرنخ ها را در اولویت قرار دهند.

4. توزیع سرب

ابزارهای اتوماسیون فروش از محتویات مکالمات برای تخصیص سرنخ های ورودی به مرتبط ترین نماینده فروش استفاده می کنند. شما می توانید مجموعه مهارت ها را در ابزار اتوماسیون اضافه کنید تا بداند کدام نماینده برای هر نوع پرس و جو مناسب تر است.

Hootsuite Inbox مجموعه مهارتی را اضافه می کند

منبع: Hootsuite Inbox

این باعث می‌شود فرآیند توزیع سرنخ منصفانه‌تر شود و در عین حال اطمینان حاصل شود که سرنخ‌ها دقیق‌ترین پاسخ را به درخواست‌های خود دریافت می‌کنند.

 


زمان پاسخگویی (و حجم کاری خود را کاهش دهید)

با مسیریابی آسان، پاسخ های ذخیره شده و چت ربات های دوستانه، همه پیام های خود را بدون استرس مدیریت کنید. امروز صندوق ورودی Hootsuite را امتحان کنید.

نسخه ی نمایشی رزرو کنید

5. نظرسنجی رضایت مشتری

امتیاز رضایت مشتری (CSAT) اغلب به عنوان یک معیار خدمات مشتری در نظر گرفته می شود . اما همچنین ابزار مفیدی برای اتوماسیون فروش است. این به شما کمک می کند تا چالش های موجود در تعاملات بین مشتریان و تیم خود را شناسایی کنید. هرگونه اصطکاک مداوم مانعی برای درآمد مداوم یا آینده است.

یک ابزار اتوماسیون فروش خوب، نظرسنجی های خودکار CSAT را برای تعاملات انسانی و چت بات امکان پذیر می کند. نتایج به CRM شما اضافه می شود و زمینه بیشتری را برای گفتگوهای فروش آینده فراهم می کند.

صندوق ورودی Hootsuite در حال انجام نظرسنجی رضایت مشتری

دمو را رزرو کنید

ابزار اتوماسیون فروش شما همچنین باید امکان گزارش خودکار CSAT را هم برای کل تیم و هم بر اساس هر نماینده/نماینده فراهم کند.

6. مدیریت و پیگیری سفارش

اگر از یک پلتفرم تجارت الکترونیک مانند Shopify استفاده می کنید، مدیریت خودکار سفارش آسان است. تعداد زیادی برنامه وجود دارد که مستقیماً در پلتفرم ادغام می شوند. اینها می توانند کارهایی مانند:

  • تولید فاکتورها
  • ردیابی اطلاعات حمل و نقل و به روز رسانی های تحویل
  • بازیابی گاری های رها شده
  • مدیریت اشتراک ها
  • خودکار کردن برنامه های وفاداری

ابزارهای اتوماسیون فروش شما همچنین به مشتریان اجازه می دهد تا سفارشات خود را با تعامل با یک ربات چت در هر زمانی از روز پیگیری کنند. اگر مشکل پیچیده ای وجود داشته باشد که نیاز به مداخله انسانی داشته باشد، ربات چت مکالمه را به یک نماینده فروش یا خدمات مشتری ارجاع می دهد، بنابراین امتیازات CSAT بالایی را حفظ می کنید.

7. افزایش فروش

وقتی یک مشتری بالقوه به یکی از محصولات شما ابراز علاقه می کند، ممکن است هدف خوبی برای توصیه های محصول اضافی یا ممتاز باشد. یک چت ربات فروش خودکار با هوش مصنوعی (مانند Heyday by Hootsuite ) می تواند بفهمد و توصیه کند که مشتری به دنبال چه چیزی است.

داشبورد Heyday by Hootsuite

به عنوان مثال، بگویید مشتری در مورد یک سرویس سطح ابتدایی سؤال می کند. ربات چت می تواند سؤالات روشنگری بپرسد تا بفهمد آیا پیشنهاد برای نیازهای آنها مناسب است یا خیر. اگر اینطور نیست، یا اگر افزونه‌ها این سرویس را مؤثرتر می‌کنند، ربات می‌تواند این توصیه‌ها را ارائه دهد. اگر پرس و جو پیچیده یا بزرگ باشد، ربات می تواند سرنخ را به یکی از اعضای تیم فروش ارجاع دهد.

8. گزارش

ایجاد گزارش های فروش به صورت دستی ایده هیچ کس یک راه سرگرم کننده برای گذراندن یک بعد از ظهر نیست. این یک کار بزرگ است که می‌تواند به نمایندگان فروش و مدیران نیاز داشته باشد که داده‌ها را از منابع متعدد جمع‌آوری کنند و زمان را برای ورود داده‌ها تلف کنند.

ابزارهای اتوماسیون فروش می توانند فرآیند گزارش فروش را خودکار کنند. آنها شامل اجزای گرافیکی مانند نمودارها و نمودارها هستند که درک گزارش ها را در یک نگاه برای همه آسان تر می کند.

هر زمان که به آنها نیاز داشتید، اطلاعات مربوط به KPIهای مهم مانند سرنخ های واجد شرایط یا مشترکین جدید را دریافت کنید.

با استفاده از Hootsuite Inbox گزارش جدیدی اضافه کنید

منبع: Hootsuite Inbox

به علاوه، لازم نیست تا پایان دوره فروش منتظر بمانید تا بفهمید چه اتفاقی برای تیم فروش شما می افتد. ابزارهای اتوماسیون فروش گزارش‌دهی بی‌درنگ را ارائه می‌دهند تا بتوانید در هر زمان به صورت زنده آنچه را که اتفاق می‌افتد مشاهده کنید.

تک تک تکرارها می توانند عملکرد خود را بررسی کنند. در همین حال، مدیران می توانند به گزارشات در سطح تیم دسترسی داشته باشند تا همه را با انگیزه و در مسیر نگه دارند.

بهترین ابزارهای اتوماسیون فروش برای سال 2023

هوت سوئیت

شاید قبلاً Hootsuite را به عنوان یک پلتفرم مدیریت رسانه های اجتماعی با امکانات کامل بشناسید. اما همچنین مجموعه گسترده ای از عملکردهای اتوماسیون فروش را ارائه می دهد. یکی از با ارزش ترین ویژگی های داشبورد اصلی Hootsuite، امکان راه اندازی جریان های شنیداری اجتماعی است. این یک راه خوب برای تماشای مکالمات مربوط به برند شما و شناسایی مشتریان بالقوه است.

اما مهمترین ابزار برای اتوماسیون فروش در Hootsuite Inbox وجود دارد. این صندوق ورودی اجتماعی یکپارچه شکاف بین تعامل رسانه های اجتماعی، فروش و خدمات مشتری را از طریق:

  • مسیریابی و فیلتر کردن خودکار پیام ها
  • پاسخ های خودکار و پاسخ های ذخیره شده
  • بررسی های رضایت مشتری به صورت خودکار انجام می شود
  • ویژگی های ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی
  • ردیابی خودکار تمام تعاملات احتمالی با نام تجاری شما در رسانه های اجتماعی (در سراسر حساب ها و سیستم عامل های شما)
  • زمان پاسخگویی خودکار و ردیابی و گزارش CSAT

صندوق ورودی Hootsuite همچنین به نمایندگان فروش اجازه می دهد تا یادداشت هایی را به پروفایل مشتری اضافه کنند. اینها CRM شما را از طریق ادغام با ابزارهایی مانند Salesforce و Microsoft Dynamics به‌روزرسانی خودکار می‌کنند .

نیروی فروش

Salesforce یک CRM با رتبه برتر است که برای نیازهای تجاری شما بسیار قابل تنظیم است. این به شما امکان می دهد فرآیندهای تکراری مانند کمپین های ایمیل، تأییدیه ها و ورود داده ها را خودکار کنید.

با Salesforce می توانید سرنخ ها، فرصت ها، حساب ها، قراردادها را جستجو و مشاهده کنید. وقتی Salesforce با Hootsuite ادغام شود ، می‌تواند سرنخ‌های جدید را از کانال‌های اجتماعی شناسایی و جذب کند.

Adobe Marketo

ویژگی‌های مدیریت سرنخ Marketo توسط اقدامات واقعی ایجاد می‌شوند تا به شما کمک کنند تا درک کنید که یک مشتری احتمال دارد در آینده چه کاری انجام دهد. می‌توانید مدل‌های امتیازدهی سفارشی و بی‌درنگ ایجاد کنید تا اطمینان حاصل کنید که تیم شما با مشتریان احتمالی که به احتمال زیاد خرید می‌کنند، تطبیق پیدا می‌کند.

داده های قوی و ابزارهای مدیریت سرنخ به شما این امکان را می دهد که قبل از اینکه تیم فروش شما زمان ارزشمند خود را سرمایه گذاری کند، مشتریان بالقوه را پرورش دهید و به طور خودکار خریداران بالقوه را واجد شرایط کنید.

ناوبر فروش لینکدین

ناوبر فروش لینکدین

منبع: لینکدین فروش راه حل

LinkedIn Sales Navigator به شما کمک می کند با استفاده از ابزارهای جستجوی سفارشی و هدفمند، مشتریان بالقوه را پیدا کنید. نیازی به ورود مداوم و انجام جستجوهای دستی نیست. در عوض، می‌توانید یک فیلتر جستجوی سفارشی راه‌اندازی کنید و در صورت وجود پروفایل‌های جدید که با نتایج شما مطابقت دارند، هشدارهای ایمیلی دریافت کنید.

بسته به اینکه هر چند وقت یکبار می خواهید قیف خود را پر کنید، می توانید هر روز، هر هفته یا هر ماه هشدار دریافت کنید. سپس می توانید سرنخ های خود را در پلتفرم مدیریت کنید یا آنها را با CRM خود ادغام کنید تا به ابزارهای اتوماسیون فروش اضافی دسترسی داشته باشید.

Microsoft Dynamics 365

Microsoft Dynamics داده های فروش و بازاریابی اجتماعی شما را یکسان می کند. شما اطلاعات دقیقی در مورد مشتریان و مشتریان بالقوه خود دریافت می کنید. از هوش مصنوعی برای پیش بینی قصد مشتری و مطابقت تیم فروش شما با بالاترین کیفیت سرنخ ها استفاده می کند.

از طریق ادغام با Hootsuite ، Microsoft Dynamics به شما امکان می‌دهد تا سرنخ‌ها و فرصت‌هایی را از پست‌های اجتماعی مستقیماً در داشبورد Hootsuite خود ایجاد کنید.

SugarCRM

بررسی اجمالی SugarCRM

منبع: SugarCRM

SugarCRM تبدیل سرنخ مبتنی بر هوش مصنوعی و پیش‌بینی‌های نزدیک به فرصت را ارائه می‌دهد. اینها تیم شما را روی بهترین سرنخ های موجود متمرکز می کند. هشدارهای بی‌درنگ به‌روزرسانی‌های مهمی را در مورد حساب‌های کلیدی، با داده‌هایی که از چندین منبع استخراج می‌شوند، ارائه می‌کنند. این شامل پلتفرم های اجتماعی می شود.

وقتی SugarCRM با Hootsuite ادغام می شود ، به شما امکان می دهد داده ها را مستقیماً از پست های اجتماعی دریافت کنید. جستجوی متن کامل به شما کمک می کند تا کوچکترین جزئیات را در پایگاه داده خود پیدا کنید.

نمای فروشگاه

ادغام Shopview با Hootsuite

منبع: Synaptive

آیا از پلتفرم تجارت الکترونیک استفاده می کنید؟ احتمالاً یک ادغام Shopview برای اتصال فروشگاه شما به شبکه های اجتماعی شما از طریق Hootsuite وجود دارد. ادغام Shopview اتوماسیون فروش رسانه های اجتماعی را تسهیل می کند. آنها به شما اجازه می دهند محصولات را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. شما می توانید محصولات را بر اساس مجموعه و کلمه کلیدی، با پشتیبانی چندین فروشگاه فیلتر کنید.

همچنین می‌توانید تمام سفارش‌ها را در داشبورد Hootsuite خود به‌صورت بلادرنگ مشاهده کنید.

ادغام Shopview مربوطه خود را در فهرست برنامه Hootsuite پیدا کنید :

اوج

گزینه های هدفون ضد آب Heyday

منبع: Heyday

Heyday یک دستیار هوش مصنوعی مکالمه ای است که برای پشتیبانی از مشتریان شما در هر مرحله از سفر خرید آنها طراحی شده است. Heyday به مشتریان کمک می کند تا محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند، به سوالات متداول پاسخ دهد و به روز رسانی سفارشات را ارائه دهد. همچنین می‌تواند از تیم فروش شما با جذب سرنخ‌ها و جمع‌آوری داده‌ها پشتیبانی کند. برای پشتیبانی از مشتریان در همه جا با همه کانال های پیام رسان شما ادغام می شود.