26 مرداد 1402

راهنمای کامل تست ادغام

تست نرم افزار یک عنصر اساسی از چرخه توسعه نرم افزار است. در این فرآیند، تست یکپارچه سازی به عنوان مهم ترین مورد برجسته است. این تکنیک ماژول ها یا مؤلفه ها را آزمایش می کند تا تأیید کند که آنها همانطور که در نظر گرفته شده با یکدیگر کار می کنند.

قطعات پازل نشان دهنده تست ادغام هستند

امروز، به بررسی این موضوع می پردازیم که تست یکپارچه سازی چیست، انواع مختلف تست یکپارچه سازی، و راهنمای چگونگی توضیح فرآیند را در اختیار شما قرار می دهیم.

 

فهرست مطالب

 

تست یکپارچه سازی چیست؟

تست یکپارچه سازی یک جنبه حیاتی در توسعه نرم افزار است. این فرآیند تضمین می‌کند که اجزای نرم‌افزار منفرد یک سیستم منسجم و کارآمد ایجاد می‌کنند. تست یکپارچه سازی بر روی آزمایش تعاملات بین ماژول های نرم افزار تمرکز می کند تا اطمینان حاصل شود که آنها همانطور که در نظر گرفته شده با هم کار می کنند.

تست یکپارچه سازی یک مرحله حیاتی در چرخه عمر توسعه نرم افزار است. این به شناسایی و رفع خطاهایی که ممکن است هنگام ترکیب چندین مؤلفه در یک سیستم ایجاد شود، کمک می کند.

حال بیایید به اهمیت و مزایای تست ادغام بپردازیم.

چرا تست ادغام مهم است

علیرغم اینکه هر ماژول آزمایش می شود، ممکن است به دلایل مختلفی مشکلاتی ایجاد شود. تست یکپارچه سازی این مشکلات بالقوه را برطرف می کند و اطمینان حاصل می کند که سیستم به طور کلی با هم کار می کند. مسائلی که تست یکپارچه سازی می تواند به آن توجه کند شامل موارد زیر است:

  • چالش های انطباق توسعه دهندگان نرم افزار در منطق کدنویسی خود منحصر به فرد هستند. بنابراین، انجام آزمایش ادغام برای انطباق ضروری است. این به تأیید اجرای بدون درز هر ماژول پروژه کمک می کند.
  • مشکل با افزودنی های جدید. هنگام ساخت یک ماژول، مشتری ممکن است تغییراتی را درخواست کند که واحد آزمایش نشده است. این امر آزمایش یکپارچه سازی سیستم را به یک ضرورت اجتناب ناپذیر تبدیل می کند تا عملکرد صحیح کلیه نیازمندی های جدید را تضمین کند.
  • مسائل مربوط به سازگاری مشکلات احتمالی سازگاری بین ماژول های نرم افزار و پایگاه داده محتمل است. تست یکپارچه سازی این مسائل را آشکار می کند.
  • خطاهای خارجی نقص در هر رابط سخت افزاری خارجی امکان پذیر است. مشکلات ادغام این چالش ها را به خود جلب می کند، بنابراین شما نمی توانید سر خود را بخارانید.

 

انواع تست یکپارچه سازی

بسته به پیچیدگی نرم افزار، می توان انواع تست های یکپارچه سازی را انجام داد. در اینجا چند نوع تست برای بررسی وجود دارد.

تست ادغام بیگ بنگ

این استراتژی شامل ترکیب همه ماژول ها، آزمایش سیستم نرم افزار به طور کامل است. در حالی که این یک روش بدون عارضه است، اشکال زدایی می تواند پیچیده باشد اگر مشکلی پیش بیاید.

تست ادغام، تصویر آزمایش بیگ بنگ نامIMG: big-bang

منبع تصویر

آنچه ما دوست داریم: از طریق این فرآیند تست یکپارچه سازی، تیم های تضمین کیفیت می توانند کل سیستم را به یکباره ارزیابی کنند. نیازی به انجام تست های جداگانه برای هر جزء نیست.

نکته حرفه ای: با در نظر گرفتن یک رویکرد بزرگ برای آزمایش، می توانید در زمان و تلاش خود صرفه جویی کنید. با این حال، بسیار مهم است که هر عنصر از آزمون قبل از اجرای کامل به طور کامل ارزیابی شده باشد.

تست یکپارچه سازی از بالا به پایین

از نظر روشی، ابتدا ماژول های سطح بالاتر ارزیابی می شوند. ارزیابی های دقیق از سطوح پایین در ادامه. این به شما امکان می‌دهد که اولویت‌بندی کنید و روی آن مؤلفه‌هایی تمرکز کنید که حیاتی‌ترین آنها هستند.

تست یکپارچه سازی، تصویر از بالا به پایین نام IMG: از بالا به پایین

منبع تصویر

آنچه ما دوست داریم: این روش برای بررسی کامل کل سیستم و سپس تجزیه آن به قطعات کوچکتر برای تشخیص هرگونه ناسازگاری مؤثر است.

بهترین برای: شرکت هایی با معماری های پیچیده. چنین معماری به اجزای متعددی نیاز دارد که در رابطه با ماژول اصلی ارزیابی شوند.

تست یکپارچه سازی از پایین به بالا

ما با حیاتی ترین ماژول های سطح پایین شروع می کنیم و به سطح بالاتر پیشرفت می کنیم. این دقیقاً برعکس تست از بالا به پایین است – و آن را برای پروژه‌هایی که اجزای پایین مهم‌تر از بالا هستند عالی می‌کند.

تست ادغام، تصویر تست از پایین به بالا نامIMG: پایین به بالا

منبع تصویر

آنچه ما دوست داریم: این روش تست خاص از اجزای کوچک به کل سیستم پیشرفت می کند. این امکان یک ارزیابی جامع را فراهم می کند.

نکته حرفه ای: قبل از ادغام اجزای جداگانه در سیستم بزرگتر، آنها را به عنوان یک واحد آزمایش کنید. این برای اطمینان از اینکه همه چیز به خوبی اجرا می شود ضروری است.

تست ادغام افزایشی

تست ادغام افزایشی روشی موثر برای تشخیص مشکلات در مراحل اولیه توسعه است. این استراتژی تست شامل ادغام ماژول ها یک به یک است. سپس بررسی می‌کنید که هر ماژول طبق انتظار عمل می‌کند تا زمانی که همه اجزا به عنوان یک سیستم کامل آزمایش شوند.

شکستن سیستم به بخش‌های کوچک‌تر تضمین می‌کند که مشکلات می‌توانند به سرعت پیدا شوند، قبل از پیشرفت به مراحل بعدی توسعه.

تست ادغام، تصویر تست افزایشی نامIMG: افزایشی

منبع تصویر

آنچه ما دوست داریم: با افزودن مؤلفه ها به برنامه به صورت جداگانه، تیم ها می توانند روی عناصر منفرد تمرکز کنند و نحوه تعامل آنها با سایر بخش های سیستم را مشاهده کنند. این فرآیند تست تضمین می کند که هر جزء به درستی قبل از رفتن به قسمت بعدی یکپارچه شده است.

بهترین برای: شرکت‌هایی که می‌خواهند از مزایای فرآیند توسعه تدریجی بدون به خطر انداختن کنترل کیفیت بهره ببرند.

تست یکپارچه سازی ساندویچ

این استراتژی یک رویکرد جامع برای آزمایش ارائه می دهد. تست یکپارچه سازی ساندویچ با ارزیابی ماژول های سطح بالاتر آغاز می شود. سپس به بررسی مؤلفه‌های سطح پایین‌تر می‌روید و در نهایت دوباره کار می‌کنید.

تست ادغام، تصویر تست ساندویچ نام IMG: ساندویچ

منبع تصویر

آنچه ما دوست داریم: این تکنیک روش های یکپارچه سازی از بالا به پایین و پایین به بالا را ترکیب می کند تا نگاهی فراگیر به عملکرد ارائه دهد.

بهترین برای: شرکت‌هایی که هم به بررسی اولیه از بالا به پایین و هم به راهی برای اطمینان از اینکه هر ماژول پایین‌تر به هدف خود عمل می‌کند، نیاز دارند.

تست یکپارچه سازی ترکیبی

این راه حل عالی برای برنامه های نرم افزاری در هر اندازه است. تست یکپارچه سازی ترکیبی با ترکیب تکنیک های مختلف تست ادغام، یک رویکرد مناسب را ارائه می دهد.

آنچه ما دوست داریم: آزمایش ترکیبی به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که چندین آزمایش را انتخاب کنند تا مطمئن شوند سیستم بی عیب و نقص است.

نکته حرفه ای: حتماً اهداف خود را در نظر بگیرید تا رویکردهای مناسب را انتخاب کنید.

 

نحوه اجرای تست یکپارچه سازی

تست یکپارچه سازی تضمین می کند که اجزای مختلف برنامه شما مطابق پیش بینی عمل می کنند. برای کمک به شما، در اینجا یک راهنمای گام به گام برای اجرای موفقیت آمیز تست های یکپارچه سازی آورده شده است.

مراحل تست یکپارچه سازی

1. محدوده آزمایش یکپارچه سازی را تعریف کنید.

برای شروع تست ادغام، ابتدا باید محدوده را تنظیم کنید. این شامل مشخص کردن دقیق اجزا یا ماژول های برنامه شما است که باید ارزیابی شوند. سپس، شما تعیین خواهید کرد که چگونه آنها در هنگام آزمایش با هم تطبیق می یابند.

2. سناریوهای آزمون را شناسایی کنید.

برای پیشرفت به مرحله بعدی، باید تمام سناریوهای آزمایشی ممکن را بشناسید و اجرا کنید. این آزمایش ها باید هر همکاری قابل تصور بین اجزای جداگانه برنامه را پوشش دهد.

3. داده های آزمون را آماده کنید.

پس از ترسیم سناریوهای تست، داده های مناسبی را تولید کنید که برای اجرای این تست ها استفاده می شود. این داده های آزمایشی باید شامل همه شرایط ورودی بالقوه باشد و باید حاوی اطلاعات معتبر و نامعتبر باشد.

4. موارد آزمایشی ایجاد کنید.

با استفاده از داده ها و سناریوهای داده شده، موارد آزمایشی را برای هر سناریو ایجاد کنید. ورودی های واضح، نتایج مورد انتظار و معیارهای قبولی/شکست را در هر موردی ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که برای اطمینان از تکمیل موفقیت آمیز تست ها، تمام اجزا را به درستی ترسیم کرده اید.

5. محیط تست را تنظیم کنید.

وقت آن است که محیط آزمایشی خود را آماده کنید. این شامل ایجاد یک تنظیمات مستقل برای بررسی، سفارشی کردن برنامه و بخش‌های تشکیل دهنده زیرساخت، و در نهایت استقرار برنامه در فضای آزمایشی است.

6. موارد آزمایشی را اجرا کنید.

موارد آزمایشی که ایجاد کردید را انجام دهید. مهم است که هنگام اجرای هر آزمون از همان ترتیب سناریوهای تست شناسایی شده خود در مرحله دو پیروی کنید.

7. پایش و تجزیه و تحلیل نتایج آزمون.

نتایج آزمون را با دقت دقیق تجزیه و تحلیل و ارزیابی کنید. هر گونه ناکارآمدی یا مشکلی را که از طریق آزمایش ظاهر می شود کشف کنید، سپس آنها را بر اساس گرانش آنها و نحوه تأثیر آنها بر عملکرد برنامه مرتب کنید.

8. گزارش و پیگیری مسائل.

همیشه مشکلات شناسایی شده در طول آزمایش را گزارش و پیگیری کنید. این تضمین می کند که تمام نگرانی ها قبل از انتقال برنامه به مرحله تولید برطرف می شود.

9. دوباره آزمایش و تأیید کنید.

پس از برطرف شدن همه تضادها، تست ها را در آن نواحی دوباره اجرا کنید تا مطمئن شوید که اصلاحات با موفقیت انجام شده است. تأیید کنید که هر آزمایش به درستی اجرا می شود و برنامه مطابق پیش بینی عمل می کند.

10. امضا کنید و آزاد کنید.

پس از اینکه تمام تست ها با موفقیت به پایان رسید، زمان تایید مرحله تست یکپارچه سازی فرا رسیده است. سپس می توانید برنامه را برای مصرف عمومی منتشر کنید.

 

نمونه های تست یکپارچه سازی

تجارت الکترونیک: تست یکپارچه سازی اجزا

اگر در تجارت الکترونیک کار می کنید، به تست یکپارچه سازی اجزا نیاز دارید تا مطمئن شوید که تمام بخش های خرید با هم به خوبی کار می کنند. شما باید مطمئن شوید که مشتریان می توانند وارد سیستم شوند، اقلام موجود در موجودی شما را جستجو کنند، آنها را به سبد خرید خود اضافه کنند، سپس با خیال راحت هزینه خرید خود را پرداخت کنند.

مهم است که مطمئن شوید این فرآیند بی عیب و نقص و ایمن است. تست یکپارچه سازی کامپوننت، ارتباط کارآمد بین تمام اجزا را تضمین می کند.

سرویس پیام رسانی: آزمایش یکپارچه سازی بیگ بنگ

می‌توانید از تست یکپارچه‌سازی بیگ بنگ استفاده کنید تا ببینید آیا پیام‌های موجود در برنامه‌تان را می‌توان نوشت، ارسال کرد، دریافت کرد و خواند. هدف از پیام رسانی ارسال و دریافت آنی پیام است. بنابراین باید آزمایش یکپارچه سازی را متوقف کنید تا زمانی که بتوانید کل سیستم را به طور همزمان آزمایش کنید.

SaaS: تست یکپارچه سازی افزایشی

اگر نرم افزار را به عنوان یک سرویس (SaaS) ارائه می کنید، آزمایش یکپارچه سازی افزایشی راه حلی است. ممکن است به طور مداوم نرم افزار خود را اضافه و به روز کنید. آزمایش هر ماژول در حین توسعه و نحوه ارتباط آن با کل ضروری است.

شروع شدن

تست یکپارچه سازی بخشی ضروری از چرخه توسعه نرم افزار است. این فرآیند تضمین می کند که همه ماژول ها بر اساس معیارهای تعیین شده عمل می کنند. با پذیرش یک (یا چند) از روش های یکپارچه سازی موجود، تیم ها می توانند با اطمینان راه حل های خود را ارائه دهند.