28 مرداد 1402

چرا طراحان با تجربه کم به یک فرصت نیاز دارند؟

حرکت از مطالعه طراحی به دنیای بزرگ طراحی وب یک فرآیند دلهره آور است. این یک صنعت رقابتی و پویا است که همیشه در حال رشد است. تخمین زده می شود که بین سال های 2020 تا 2030 ، مشاغل طراح وب در ایالات متحده 13 درصد افزایش یابد . یکی از چالش برانگیزترین جنبه های شروع یک حرفه در طراحی وب، استخدام شدن است، به خصوص به عنوان یک فریلنسر.

اولین چیزی که اکثر مشتریان و آژانس ها به دنبال آن هستند، معمولا سطح تجربه حرفه ای شماست. آنها می خواهند با فردی کار کنند که اگرچه کهنه کار نیست، اما حداقل چند سال تجربه دارد. این می تواند باعث ناامیدی زیادی برای طراحان جدید شود. از این گذشته، اگر کسی شما را استخدام نکند، چگونه باید تجربه کسب کنید؟

علاوه بر این، مشتریان و آژانس ها وقتی از طراحان ماهر چشم پوشی می کنند، فقط به دلیل نداشتن تجربه، نامزدهای امیدوار کننده را از دست می دهند.

به همین دلیل است که همه ما باید به طراحان با تجربه صفر فرصت دهیم.

1 . قیمت

طراحی حرفه ای وب ارزان نیست و دلیل خوبی هم دارد. اکثر فریلنسرهایی که سال ها در این تجارت بوده اند، شهرت خوبی برای خود ایجاد کرده اند و کمبود کار ندارند. آژانس های طراحی وب دارای درجه بالاتری از مسئولیت پذیری و تضمین کیفیت هستند، به همین دلیل است که استخدام خدمات آنها می تواند هزینه بیشتری داشته باشد.

اگر به دنبال انجام کارهای طراحی با بودجه کم هستید، شانس بهتری برای تماس با شخصی با تجربه کم یا بدون تجربه خواهید داشت. با این حال، آنها به احتمال زیاد به دنبال ایجاد سبد سهام خود هستند و با کمال میل به شما نرخ های رقابتی ارائه می دهند.

2 . بدون تجربه به معنای نداشتن مهارت نیست

مشتریان اغلب تصور می‌کنند که هر چیزی که توسط یک طراح بی‌تجربه تولید می‌شود، کمتر یا غیرقابل استفاده است. در حالی که درست است که یک نمونه کار گسترده نشانه خوبی است، اما این تنها دلیل برای استخدام کسی نیست.

طراحان وب جدید ممکن است به خوبی در کسب و کار آشنا نباشند، اما بسیاری از آنها هنوز افراد بسیار ماهر و با انگیزه ای هستند که چیزهای زیادی برای ارائه دارند.

چه خودآموخته باشند و چه فارغ التحصیلان دانشگاهی، ساعات بی شماری را برای خوب شدن در کاری که انجام می دهند اختصاص داده اند. به جای اینکه یک نامزد با تجربه صفر را قبول کنید، به آنها فرصت دهید تا به شما نشان دهند که با یک ماکت چه کاری می توانند انجام دهند. اگر هنوز مشکوک هستید، پس با دیگری بروید. اما تا زمانی که او را در معرض آزمایش قرار ندهید، هرگز نمی دانید که چه چیزی برای ارائه دارد.

3 . آنها شغل شما را در اولویت قرار می دهند

همانطور که قبلاً مشخص کرده ایم، یافتن کار به عنوان یک طراح وب تازه کار می تواند چالش برانگیز باشد. این بدان معناست که کسانی که تجربه کمی دارند یا اصلاً تجربه ندارند، بیشتر وقت خواهند داشت که به طور کامل به پروژه شما اختصاص دهند، زیرا تمرکز خود را تقسیم نمی کنند.

آژانس‌ها و فریلنسرهای معتبر معمولاً چندین پروژه مختلف را در یک زمان انجام می‌دهند، به این معنی که مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا به نتیجه برسند. اگر همزمان با شغل شما روی شغلی با درآمد بالاتر کار می کنند، می توانید حدس بزنید که کدام یک را در اولویت قرار می دهند.

همیشه خوشحال کننده است که بدانید شخصی که کار طراحی شما را انجام می دهد فقط روی شما و شما متمرکز است. شما می دانید که پروژه شما در مرحله بعدی قرار نخواهد گرفت یا فراموش نخواهد شد.

4 . شما وفاداری را تقویت خواهید کرد

این بیشتر در مورد آژانس های بزرگ طراحی وب صدق می کند. طراحان جدید می‌دانند که عدم تجربه آنها حتی برای موقعیت‌های ابتدایی نیز به حساب می‌آید. اگر تصمیم بگیرید که به گذشته نگاه کنید و آنها را به هر حال استخدام کنید، آنها آن را با عجله فراموش نخواهند کرد.

وقتی آنها را استخدام کردید، تمام وقت دنیا را دارید که به آنها کمک کنید تا طناب ها را یاد بگیرند. آنها را در پروژه هایی که توسط طراحان با تجربه تر هدایت می شوند، بگنجانید، به آنها مشاغل با اولویت کمتری بدهید و محیطی ایجاد کنید که در آن مهارت های فنی آنها شکوفا شود.

همه باید از جایی شروع کنند، و شما می توانید شرط ببندید که آنها به یاد خواهند آورد که چه کسی تصمیم گرفت به آنها فرصتی بدهد در حالی که هیچ کس دیگری این کار را نمی کرد. چند سال بعد، وقتی پای خود را در این صنعت پیدا کردند، شما یک طراح ماهر و با تجربه خواهید داشت که چیزی را نمی توانید بخرید: وفاداری.

5 . آنها مشتاق یادگیری هستند

کهنه سربازان صنعت در نهایت تا حدودی در مسیر خود قرار می گیرند. آنها سبک و روش منحصر به فرد خود را برای انجام کارها توسعه می دهند ، و اگرچه این بد نیست، اما با کسی که تازه برای اولین بار وارد صنعت شده است متفاوت است.

طراحان جدید بسیار مشتاق تر هستند تا آموزش ببینند و کارنامه خود را مطابق با نیازهای شما گسترش دهند. آن‌ها زمان، انرژی و انگیزه لازم برای یادگیری مهارت‌های جدید را دارند و ممکن است رویکرد متفاوتی نسبت به پروژه‌ها داشته باشند، زیرا هنوز چیز دیگری را یاد نگرفته‌اند.

6 . هیچ پروژه ای خیلی کوچک نیست

قرار نیست هر شغلی هنگفت و پردرآمد باشد. مردم به طراحان وب برای سایت های تجاری کوچک، صفحات رویداد، کمپین های تبلیغاتی کوچک و سایر پروژه های مشابه نیاز دارند. طراحان معتبری که به دنبال ماهی های بزرگتر می گردند، اغلب از این نوع مشاغل صرف نظر می کنند. اما آنها برای طراحان جدیدی که نیاز به ساختن وب سایت نمونه کار خود دارند ایده آل هستند .

از سوی دیگر، طراحان جدید معمولا از هر فرصتی برای کسب درآمد و کسب تجربه استفاده می کنند. اگر پروژه شما بسیار پیچیده یا ریسک بالایی ندارد، از آن به عنوان فرصتی برای به نمایش گذاشتن مهارت‌های خود استفاده کنید.

7 . همه از جایی شروع می کنند

هیچ طراح کار خود را با تجربه شروع نمی کند، و بسیاری از آنها قبل از شروع به انجام کاری که واقعاً به آن علاقه دارند، مدتی در سایر مشاغل مرتبط با طراحی کار می کنند . صنایعی که یافتن کار را برای متخصصان سطح ابتدایی سخت می کند، اغلب آنها را از پیگیری اهداف خود منصرف می کند. در حالی که ممکن است بشردوستی در لیست اولویت‌های مشتریان یا آژانس‌هایی که بهترین‌ها را در کسب‌وکار می‌خواهند نباشد، همیشه خوب است به یاد داشته باشید که رشد صنعت به معنای شناخت پتانسیل است.

هر تازه واردی اعجوبه نخواهد بود. اما بدون افرادی که حاضرند به آنها فرصت بدهند، حتی با استعدادترین طراح نیز در نهایت دلش را از دست خواهد داد.

خلاصه

به طور خلاصه، تجربه همه چیز نیست. در حالی که این یک دارایی حیاتی برای هر طراح است، مطمئناً فضایی در صنعت وجود دارد که به افراد بالقوه اجازه رشد دهد.

بنابراین، دفعه بعد که به دنبال استخدام‌های جدید یا شخصی برای شرکت در یک کنسرت آزاد هستید، به یاد داشته باشید که مرد جدید بودن چگونه است و به استخدام فردی با تجربه کمتر فکر کنید. گاهی اوقات درخشان ترین جواهرات را در جایی که انتظارش را ندارید پیدا خواهید کرد.

تصویر ویژه از طریق Pexels .

کارمن دوکامپو

کارمن دوکامپو طیفی از موضوعات پیرامون طراحی گرافیک، بازاریابی اینترنتی، و عکاسی را پوشش می‌دهد – به ناشران مختلف آنلاین کمک می‌کند، به ویژه Format . او مشتاق به اشتراک گذاری تجربیات خود از طریق نوشتن است و اوقات فراغت خود را با لذت بردن از فضای باز و کشف مسیرهای پیاده روی جدید می گذراند.