13 شهریور 1402

نحوه استفاده از پارامترهای UTM برای ردیابی موفقیت رسانه های اجتماعی

برای بازاریابان رسانه های اجتماعی، درک اثربخشی کمپین های آنلاین شما برای دستیابی به تأثیر واقعی بسیار مهم است. پارامترهای UTM را وارد کنید—قطعات ساده ای که به انتهای URL ها اضافه می شود که بینش ارزشمندی را در مورد عملکرد تلاش های رسانه های اجتماعی شما ارائه می دهد.

پارامترهای UTM سه مزیت کلیدی دارند:

هر زمان که به پست های رسانه های اجتماعی خود پیوند اضافه می کنید، باید پارامترهای UTM را اضافه کنید. در زیر، نحوه ایجاد برچسب های UTM خود را توضیح خواهیم داد و چندین نکته و بهترین روش برای نحوه استفاده از آنها را به اشتراک می گذاریم.

 

پاداش : یک راهنمای و چک لیست رایگان دانلود کنید  تا به شما کمک کند رئیس خود را متقاعد کنید که بیشتر در رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری کند. شامل نکات کارشناسان برای اثبات بازگشت سرمایه است.

پارامترهای UTM چیست؟

UTM مخفف عبارت Urchin Tracking Module است، اصطلاحی که توسط Urchin، سلف Google Analytics ابداع شده است.

پارامترهای UTM قطعات کوتاهی از متن هستند که شما به لینک ها اضافه می کنید. پارامترها اطلاعاتی را در مورد مکان، هدف و محتوای پیوند می‌رسانند و ردیابی کلیک‌ها و ترافیک یک پست رسانه اجتماعی یا کمپین خاص را آسان می‌کنند.

بهترین قسمت؟ پارامترهای UTM تحت تأثیر تغییرات یا انصراف از کوکی ها و پیکسل های ردیابی شخص ثالث مانند پیکسل متا قرار نمی گیرند . آنها همچنین با ابزارهای تحلیلی مانند Google Analytics، Tableau، Mixpanel و Hotjar ادغام می شوند.

در اینجا مثالی از URL با پارامترهای UTM آورده شده است:

یک URL با پارامترهای UTM پیوست شده است. هر پارامتر UTM با رنگ متفاوتی مشخص می شود

پارامترهای UTM قطعه های رنگی هستند که پس از آخرین اسلش URL شروع می شوند.

پنج تگ UTM وجود دارد که می توانید به URL های خود اضافه کنید. سه مورد اول برای ردیابی در Google Analytics مورد نیاز هستند، در حالی که دو مورد آخر اختیاری هستند.

1. منبع کمپین (الزامی)

این پارامتر منبع ترافیک مانند پلت فرم رسانه های اجتماعی، موتور جستجو یا وبلاگ را ردیابی می کند.

به عنوان مثال: اینستاگرام، tiktok، وبلاگ، خبرنامه

کد UTM: utm_source

کد نمونه: utm_source=tiktok

2. رسانه کمپین (الزامی)

این پارامتر نوع کانالی را که پیوند در آن قرار می گیرد، ردیابی می کند، مانند تبلیغات اجتماعی ارگانیک، اجتماعی پولی، هزینه به ازای هر کلیک (cpc) یا ایمیل.

مثال‌ها: پولی_اجتماعی، ارگانیک_اجتماعی، cpc، ایمیل

کد UTM: utm_medium

کد نمونه: utm_medium=paid_social

3. نام کمپین (الزامی)

این پارامتر کمپینی را که پیوند با آن مرتبط است ردیابی می کند. نام کمپین می‌تواند نام محصول، نام مسابقه، موضوع کمپین تبلیغاتی، نام فروش یا تبلیغ خاص، نام کاربری تأثیرگذار یا موارد دیگر باشد – البته تا زمانی که معنی آن را بدانید.

مثال‌ها: جمعه سیاه، همیشه روشن، وبینارها

کد UTM: utm_campaign

کد نمونه: utm_campaign=black_friday

4. مدت کمپین

از این تگ UTM برای ردیابی کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی جستجو استفاده کنید. این پارامتر بیشتر در تبلیغات جستجوی پولی استفاده می شود.

مثال: ابزار_رسانه_اجتماعی، نرم افزار_بودجه_رایگان

کد UTM: utm_term

کد نمونه: utm_term=social_media_tool

5. محتوای کمپین

از این تگ UTM زمانی استفاده کنید که چندین لینک دارید که به URL یکسانی اشاره می کنند، مانند زمانی که چندین خلاقیت را در یک مجموعه تبلیغاتی اجرا می کنید. می توانید از این پارامتر برای تست A/B تبلیغات یا پست های مختلف رسانه های اجتماعی استفاده کنید.

مثال‌ها: آگهی_ویدیویی، آگهی_تست، ugc_ad، بنر_آبی، بنر_سبز

کد UTM: utm_content

کد نمونه: utm_content=ugc_ad

6. تگ های اختیاری GA4

با انتشار اخیر Google Analytics 4، گوگل برخی از برچسب های UTM جدید را معرفی کرد:

  • utm_id: شناسه کمپین که برای شناسایی یک کمپین یا تبلیغات خاص استفاده می شود. در GA4 برای وارد کردن داده‌های هزینه، کلیک‌ها و نمایش‌ها از Google Ads مورد نیاز است.
  • utm_source_platform: برای شناسایی پلتفرم منبع، مانند Search Ads 360 یا Display & Video 360.

همانطور که GA4 شروع به پذیرش می کند، این برچسب های جدید ممکن است در ابزارهای غیر GA4 در دسترس نباشند. بنابراین، این برچسب ها را غیر ضروری در نظر بگیرید، مگر اینکه قبلاً از کاربران قدرتمند GA4 باشید.

ترکیب تمام پارامترها

شما می توانید تمام پارامترهای بالا را در یک پیوند ترکیب کنید. قبل از اضافه کردن پارامترها، یک باید بعد از آخرین اسلش URL درج شود. سپس هر پارامتر باید با علامت & از هم جدا شود .

در اینجا یک URL مناسب با استفاده از نمونه برچسب های UTM در بالا به نظر می رسد:

http://www.yourwebsite.com/?utm_source=tiktok&utm_medium=paid_social&utm_campaign=black_friday&utm_term=social_media_tool&utm_content=ugc_ad

ممکن است ایجاد پیوندهای شخصی ترسناک به نظر برسد، اما در بیشتر موارد، مجبور نخواهید بود این کار را به صورت دستی انجام دهید. همچنین می‌توانید از کوتاه‌کننده‌های پیوند استفاده کنید تا از نشان دادن چنین URLهای طولانی و نامطلوب در پست‌های خود جلوگیری کنید.

برای یادگیری نحوه افزودن UTM به پیوندهای خود با استفاده از سازنده پیوند UTM و ابزارهای خودکار، ادامه مطلب را بخوانید.

چرا پارامترهای UTM اهمیت دارند؟

می‌دانیم که یکی از پیچیده‌ترین بخش‌های نقش یک مدیر رسانه‌های اجتماعی، اثبات تأثیر کارشان است. خوشبختانه، پارامترهای UTM این بار را کمی آسان تر می کند. در زیر پنج دلیل اهمیت آنها را توضیح خواهیم داد.

1. انتساب دقیق

با استفاده از پارامترهای UTM، می توانید اعتبار دقیقی به منابع ترافیک وب سایت خود بدهید. این اطلاعات برای تعیین اینکه کدام پلتفرم ها یا کانال ها رشد بالایی را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورند ارزشمند است.

برای مثال، می‌توانید مقایسه کنید که آیا بازدیدکنندگان بیشتری از تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات Google، خبرنامه‌های ایمیل یا پست‌های رسانه‌های اجتماعی آمده‌اند.

2. اندازه گیری عملکرد کمپین

پارامترهای UTM شما را قادر می سازد تا عملکرد کمپین های بازاریابی خود را در چندین کانال از جمله شبکه های اجتماعی اندازه گیری کنید.

در ابزارهای تجزیه و تحلیل، می‌توانید معیارهایی مانند کل تبدیل‌های هدف، نرخ پرش و میانگین زمان در سایت را برای هر کمپین تجزیه و تحلیل کنید. این تجزیه و تحلیل می تواند به شما در درک نحوه عملکرد کمپین شما در پلتفرم های مختلف کمک کند.

3. محاسبه ROI

با مشخص کردن ترافیک و تبدیل‌های ایجاد شده توسط هر کانال، می‌توانید ROI بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود را محاسبه کنید .

برای مثال، می‌توانید داده‌ها را بر اساس utm_medium گروه‌بندی کنید و ارزش را از تمام تبدیل‌های ارائه شده توسط شبکه‌های اجتماعی ارگانیک و پولی محاسبه کنید.

همچنین می توانید بر اساس utm_source گروه بندی کنید و ببینید کدام پلتفرم ها بیشترین حجم ترافیک را هدایت می کنند.

با ترکیب هر دو، می توانید میزان نفوذ و تاثیر رسانه های اجتماعی را نشان دهید.

4. تقسیم بندی مخاطب

پارامترهای UTM به شما این امکان را می دهد که بازدیدکنندگان وب سایت خود را بر اساس منبع ترافیک تقسیم بندی کنید. این تقسیم‌بندی به شما کمک می‌کند بفهمید کدام پیوندها یا محتوا با هر منبع طنین‌انداز می‌شوند. بر اساس این بینش ها می توانید محتوای خود را برای مخاطبان هر پلتفرم تنظیم کنید.

5. تصمیم گیری مبتنی بر داده

پارامترهای UTM داده های دقیق و عینی را ارائه می دهند که می توانند به شما در بهبود استراتژی اجتماعی خود کمک کنند.

می‌توانید کمپین‌هایی را شناسایی کنید که عملکرد ضعیفی دارند و نیاز به تعدیل دارند، بودجه تبلیغات خود را به طور مؤثرتری تخصیص دهید، و محتوای بیشتری برای پلتفرم‌هایی ایجاد کنید که با ارزش‌ترین ترافیک را هدایت می‌کنند.

نحوه ایجاد پارامترهای UTM

آهنگساز Hootsuite

اگر از Hootsuite برای انتشار پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنید، می‌توانید به‌طور خودکار از سازنده پیوند برای افزودن UTM به URL‌های خود استفاده کنید. حتی بهتر از آن، می‌توانید با استفاده از کوتاه‌کننده داخلی Hootsuite (ow.ly) یا URL خود را کوتاه کنید.

هنگام ایجاد یک پست در Composer، یک پیوند اضافه کنید. یک نوار ابزار پیوند ظاهر می شود و می توانید افزودن ردیابی را برای پر کردن پارامترهای UTM ترجیحی خود انتخاب کنید. می توانید یک کوتاه کننده پیوند را در همان پنجره تنظیمات پیوند انتخاب کنید.

ادامه مطلب را در زیر مشاهده کنید:

Google Campaign URL Builder

Campaign URL builder یک ابزار رایگان از گوگل است که لینک هایی با پارامترهای UTM ایجاد می کند.

ابتدا، مطمئن شوید که ضامن را طوری تنظیم کنید که نشان دهد از کدام نسخه Google Analytics استفاده می کنید:

سوئیچ جابجایی در Campaign URL Builder به شما امکان می دهد پارامترهای UTM را برای Universal Analytics یا GA4 ایجاد کنید.

منبع: Google Campaign URL Builder

در مرحله بعد، فرم را با شناسه های خاص خود پر کنید، و ابزار URL ردیابی شما را ایجاد می کند. آن URL را کپی کرده و در پست رسانه اجتماعی خود جایگذاری کنید.

ابزاری با ردیف هایی برای URL وب سایت و تمام برچسب های UTM. پس از وارد کردن هر پارامتر مورد نیاز (با علامت ستاره)، URL برچسب گذاری شده ایجاد می شود

منبع : Google Campaign URL Builder

پس از استفاده از ابزار Google UTM، URL برچسب گذاری شده را تولید می کند

منبع : Google Campaign URL Builder

Google Sheets

برخی از تیم ها یا شرکت های بازاریابی ترجیح می دهند کنترل کاملی بر URL های ردیابی خود داشته باشند یا همه آنها را در یک مکان مستند نگه دارند.

برای آن یا اهداف مشابه، می‌توانید ژنراتور پیوند ردیابی خود را در Google Sheets بسازید.

برای ساخت ورق خود، این ستون ها را اضافه کنید:

  • URL پایه
  • منبع
  • متوسط
  • پویش
  • مدت، اصطلاح
  • محتوا
  • URL نهایی
  • اختیاری: سایر فیلدها (مانند تاریخ ایجاد و غیره)

در اینجا یک برگه نمونه است:

نمونه ای از برگه گوگل که برای تولید پیوندهای برچسب گذاری شده UTM استفاده می شود

فرمول ایجاد URL نهایی پیچیده است، بنابراین پیشنهاد می کنم از این منبع MeasureSchool برای ساختن برگه خود استفاده کنید.

نحوه عملکرد پارامترهای UTM در زندگی واقعی

مثال UTM

در اینجا پارامترهای UTM در یک پست اجتماعی واقعی به نظر می رسد:

در این مورد، تیم رسانه اجتماعی Hootsuite لینک را کوتاه کرد. هنگامی که کاربر روی پیوند کلیک می کند، در مرورگر باز می شود، جایی که می توانید پارامترهای UTM را در نوار آدرس مشاهده کنید:

نشان می دهد که یک URL کوتاه شده پس از کلیک روی آن چگونه به نظر می رسد. پیوند دارای برچسب UTM به طور کامل در نوار جستجوی مرورگر گسترش یافته است و برچسب های پیوست شده به آن پیوند اکنون قابل مشاهده هستند.

آدرس کامل اینجاست:

https://www.hootsuite.com/en-gb/social-media-tools/emoji-translator؟ utm_source =linkedin_hootsuite& utm_medium =owned_social& utm_term =1c17bf3e-770d-41a1-be9a-d4fee910d655& utm_campaign =all-alwayson-none-glo-en—-social_hootsuite

بیایید معنی کدهای UTM را بشکنیم:

  • utm_source=linkedin_hootsuite. این پیوند در حساب لینکدین Hootsuite منتشر شده است.
  • utm_medium=posed_social. پست ارگانیک بود (بدون دسترسی پولی).
  • utm_term=1c17bf3e-770d-41a1-be9a-d4fee910d655. این یک شناسه منحصر به فرد است که به طور خودکار برای هر پست ایجاد می شود
  • utm_campaign=alwayson-none-glo-en—-social_hootsuite—. این پست بخشی از محتوای همیشه فعال است (به عبارت دیگر، بخشی از یک کمپین خاص نیست)، که در سطح جهانی هدف قرار گرفته، به زبان انگلیسی نوشته شده و توسط تیم اجتماعی Hootsuite منتشر شده است.

نحوه تجزیه و تحلیل پارامترهای UTM

مرحله بعد: تجزیه و تحلیل شما می توانید از هر ابزار تحلیلی ترجیحی استفاده کنید، اما من از Google Analytics (GA4) برای این مثال استفاده خواهم کرد.

1. در تب Reports در سمت چپ، به Acquisition و سپس Traffic Acquisition بروید .

منوی نوار کناری GA4. پس از کلیک بر روی گزارش ها، یک منوی فرعی ظاهر می شود که گزینه های Acquisition سپس Traffic Acquisition را نشان می دهد

2. در جدول گزارش اصلی، نمای پیش فرض جلسات را به تفکیک کانال نشان می دهد. برای مشاهده جلسات بر اساس رسانه، منبع، یا کمپین، روی منوی کشویی گروه کانال پیش‌فرض جلسه کلیک کنید .

گزارش پیش‌فرض Traffic Acquisition ترافیک را براساس کانال‌ها نشان می‌دهد

برای اهداف خود، از منبع Session به عنوان مثال استفاده خواهیم کرد .

اگر روی گروه کانال پیش‌فرض کلیک کنید، می‌توانید منبع جلسه را برای مشاهده منابع ترافیک انتخاب کنید

3. جدول اکنون بهترین منابع هدایت کننده ترافیک به سایت شما و کاربران مربوطه، جلسات، زمان صرف شده، تبدیل ها و غیره را نشان می دهد.

گزارش جذب ترافیک که منابع جلسه را نشان می دهد

4. اگر می‌خواهید تحلیل خود را بیشتر محدود کنید، روی علامت مثبت (+) در کنار منبع جلسه کلیک کنید تا بعد دیگری اضافه شود.

برای مشاهده ترافیک صفحات خاص، بعد صفحه فرود را اضافه کنید

ما می‌خواهیم بدانیم که آن منابع ترافیک خارجی ترافیک را به کجا ارسال می‌کنند، بنابراین صفحه فرود + بعد رشته جستجو را اضافه می‌کنیم .

اکنون می‌توانید منابع ترافیک صفحات فرود خاص را ببینید، اما اجازه دهید دقیق‌تر شویم .

5. مسیر یک URL خاص (در واقع همه چیز بعد از yourdomain.com) را در نوار جستجو وارد کنید. اکنون گزارش به شما نشان می دهد که ترافیک آن صفحه خاص از کجا می آید.

این گزارش اکنون ترافیک صفحات فرود انتخابی ما را نشان می دهد که ترافیک اجتماعی با رنگ سبز مشخص شده است

در این مورد، ما نتایج خود را فیلتر کرده ایم تا ترافیک ابزار مترجم شکلک (بسیار جالب) خود را مشاهده کنیم .

و به آن نگاه کن! کانال های اجتماعی ما دو تا از پنج منبع اصلی هستند که ترافیک را به ابزار ما هدایت می کنند.

اگر منبع را با استفاده از پارامترهای UTM برچسب گذاری نکرده بودیم، نسبت دادن آن ترافیک – و هر تبدیل مرتبط – به رسانه های اجتماعی بسیار سخت تر بود.

8 نکته برای استفاده از پارامترهای UTM

1. از برچسب های UTM در لینک های داخلی استفاده نکنید

تگ های UTM برای ردیابی ترافیک وب سایت شما از منابع خارجی، مانند پلتفرم های رسانه های اجتماعی طراحی شده اند. هنگام افزودن پیوند از یک صفحه از وب سایت خود به صفحه دیگر، پارامترهای UTM را اضافه نکنید – این کار ابزارهایی مانند Google Analytics را گیج می کند و خطاهای ردیابی مانند افزایش جلسات و نسبت دادن اشتباه اقدامات کاربر را ایجاد می کند.

2. قراردادهای نامگذاری UTM خود را مستند کنید

زیبایی پارامترهای UTM این است که هیچ راه درست یا غلطی برای استفاده از آنها وجود ندارد—شما می توانید برچسب های خود را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید. با این حال، با این همه انعطاف، ضروری است که یک سیستم برای نحوه نام گذاری برچسب های خود تعریف کنید تا بتوانید آنها را به درستی تجزیه و تحلیل کنید.

اگر چندین نفر پارامترهای UTM را در شرکت شما ایجاد و تجزیه و تحلیل کنند، این عمل ضروری است. فرض کنید یک نفر از خط تیره (-) برای جدا کردن کلمات استفاده می کند و دیگری از خط زیر (_). آن پیوند به عنوان دو پیوند جداگانه در ابزار تجزیه و تحلیل شما ظاهر می شود و تجزیه و تحلیل را دشوار می کند.

نکته ما این است که یک راهنمای سبک برای ایجاد پیوندهای ردیابی شده خود ایجاد کنید. برای پارامترهای منبع، کمپین و رسانه، لیستی از برچسب ها را برای انتخاب تعریف کنید. برای پارامترهای اصطلاح و محتوا، قوانینی را که باید رعایت کنید (مانند “adcolor_adsize_adversion”) مشخص کنید.

3. فرمت و استایل را ثابت نگه دارید

در اینجا چندین روش قالب‌بندی و استایل‌سازی وجود دارد که باید هنگام ایجاد پارامترهای UTM دنبال کنید:

  • از حروف کوچک استفاده کنید : کدهای UTM به حروف بزرگ و کوچک حساس هستند. این بدان معناست که فیس بوک، فیس بوک، فیس بوک و فیس بوک همه به طور جداگانه ردیابی می شوند. برای جلوگیری از مشکلات ردیابی داده ها، همیشه پارامترهای UTM را با حروف کوچک بنویسید.
  • از فاصله‌ها استفاده نکنید: افزودن فاصله‌ها در برچسب‌های UTM (مانند «ارگانیک اجتماعی») به‌عنوان «ارگانیک %20 اجتماعی» در ابزار تجزیه و تحلیل شما نشان داده می‌شود. بنابراین، بهتر است از استفاده از آنها خودداری کنید.
  • از جداکننده‌های ثابت استفاده کنید: هنگام اضافه کردن چند کلمه در یک پارامتر، می‌توانید از خط تیره (ارگانیک-اجتماعی)، زیرخط (organic_social) یا بدون فاصله (organicsocial) استفاده کنید. هر کدام را که انتخاب می کنید، آن را در راهنمای سبک UTM خود ثبت کنید تا همه چیز ثابت بماند. در غیر این صورت، استفاده از هر سه، سه پیوند ردیابی مجزا در ابزارهای تحلیلی ایجاد می کند.
  • کدهای UTM را کوتاه و ساده نگه دارید: هرچه کدهای UTM کوتاهتر و ساده تر باشند، تجزیه و تحلیل آنها در ابزارهای تجزیه و تحلیل آسان تر است. درک آنها توسط همکارانی که خودشان UTM ها را ایجاد نکرده اند نیز آسان تر خواهد بود.

4. گزارش ها را به طور منظم برای کدهای UTM نامناسب بررسی کنید

کدهای UTM مستعد خطاهای انسانی هستند، حتی با فهرست تعریف شده و راهنمای سبک. هنگام بررسی تجزیه و تحلیل ها و گزارش های خود، مراقب خطاها یا اشتباهات تایپی در کدهای UTM باشید تا بتوانید قبل از اینکه داده های شما را تغییر دهند، آنها را تصحیح کنید.

5. پیوندهای UTM را در یک صفحه گسترده ردیابی کنید

هنگامی که شروع به ایجاد تگ های UTM کردید، تعداد پیوندهایی که ردیابی می کنید احتمالاً به سرعت چند برابر می شود. نکته: هر بار که پیوند جدیدی ایجاد می‌کنید، آن را به صفحه‌گسترده اضافه کنید. داشتن همه آنها در یک مکان به شما امکان می دهد در هنگام ایجاد گزارش ها به سرعت به آنها مراجعه کنید و از ایجاد پیوندهای تکراری خودداری کنید.

صفحه‌گسترده شما باید دارای ستون‌هایی برای ثبت پیوند کوتاه، URL کامل، کدهای UTM مجزا و تاریخ ایجاد پیوند ردیابی شده باشد. یک فیلد برای یادداشت ها برای پیگیری جزئیات ضروری بگذارید.

6. یک کمپین از پیش تعیین شده برای چندین پست ایجاد کنید

در طرح‌های Hootsuite Team، Business و Enterprise، ادمین‌ها و سوپر ادمین‌ها می‌توانند یک کمپین از پیش تنظیم شده ایجاد کنند که کدهای UTM را ذخیره می‌کند. سپس هر کاربر در تیم می‌تواند پیش‌تنظیم را تنها با چند کلیک روی پیوندها اعمال کند.

استفاده از تنظیمات از پیش تعیین شده باعث صرفه جویی در تایپ دستی هر پارامتر UTM می شود. همچنین امکان استفاده تصادفی از کدهای متناقض که داده های شما را منحرف می کند را از بین می برد.

می‌توانید از پیش‌تنظیمات برای کمپین‌های فردی و یک پیش‌تنظیم پیش‌فرض برای اعمال همه پیوندهای منتشر شده در پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود ایجاد کنید. هنگامی که تنظیمات از پیش تعیین شده را تنظیم کردید، آنها برای استفاده برای همه اعضای تیم در دسترس هستند.

7. ROI بازاریابی تأثیرگذار را دنبال کنید

هنگام کار با اینفلوئنسرها ، پیوندهایی با یک برچسب utm_content منحصر به فرد ایجاد کنید. این به شما این امکان را می دهد که ردیابی کنید کدام تأثیرگذاران بیشترین ترافیک و بیشترین تبدیل را به سایت شما ارسال می کنند. بر اساس این بینش، می توانید بازده هر تأثیرگذار را در مقایسه با هزینه آنها محاسبه کنید.

8. از پارامترهای UTM برای آزمایش استفاده کنید

تست A/B به شما این امکان را می‌دهد که فرضیه‌هایی را در مورد اینکه چه چیزی برای مخاطبان شما بهتر عمل می‌کند، آزمایش کنید.

به عنوان مثال، ممکن است این احساس را داشته باشید که تصاویر محصول بهتر از تصاویر با افراد واقعی عمل می کنند. اما چگونه این را به طور عینی آزمایش می کنید؟

با کدهای UTM می توانید این نظریه را آزمایش کنید. دو پست یکسان را به اشتراک بگذارید، یکی با تصویر و دیگری با عکس. در تگ utm_content، برای یک پیوند از «تصویر» و برای دیگری از «عکس» استفاده کنید. به زودی خواهید دید که کدام یک کلیک بیشتر می کند.

البته، قبل از تعهد به یک نوع محتوا، باید چندین تست را اجرا کنید. من توصیه می کنم حداقل پنج پست انجام دهید تا ببینید آیا می توانید نتایج ثابتی را مشاهده کنید.

سوالات متداول در مورد UTM ها

5 پارامتر UTM چیست؟

پنج پارامتر اصلی UTM عبارتند از منبع، متوسط، کمپین، مدت و محتوا.

UTM مخفف چیست؟

UTM مخفف عبارت Urchin Tracking Module است. شرکت نرم‌افزاری Urchin، پیشینی از گوگل آنالیتیکس، پارامترهای UTM را ایجاد کرد، از این رو این نام را به خود اختصاص داد.

کدام پارامترهای UTM را ردیابی کنیم؟

حداقل پارامترهای UTM برای ردیابی عبارتند از utm_source، utm_medium و utm_campaign. همچنین می توانید utm_term و utm_content را برای ردیابی دقیق تر اضافه کنید.

منبع UTM در URL چیست؟

تگ utm_source در یک URL به صاحبان وب سایت اجازه می دهد تا قبل از بازدید از وب سایت، مکان کلیک روی پیوند را ردیابی کنند.

آیا می توانم از پارامترهای UTM در پیوندهای داخلی استفاده کنم؟

خیر، اضافه کردن UTM به لینک های داخلی در وب سایت شما باعث ایجاد مشکلاتی در ردیابی شما در Google Analytics می شود. UTM ها را به لینک های داخلی اضافه نکنید.

به راحتی پارامترهای UTM را ایجاد کنید و موفقیت تلاش های اجتماعی خود را با استفاده از Hootsuite دنبال کنید. امروز آن را رایگان امتحان کنید.